Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 11:51

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat wszelkich form tuningu silników występujących w Asterkach.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 kwietnia 2006, o 20:53 
wiem że już było na forum, ale prośba o pomoc.
1. Czy jest sens do qp turbo po zmianie programu i IC (236KM, 384 Nm) wrzucić dla "dźwięku subaru" BOV zewnętrzny?

2. Czy można uniknąć ryzyka utraty osiągów, wariowania komputera/ponownego strojenia, nierównej pracy, szarpania itd? - jak (2M? - który,...)?

3. Jakie są koszty?

+ 4. pytanko lamerskie - czym się różni DV od BOV?

+ 5. kolejne pytanko z innej beczki - czy po wstawieniu sportowego wkładu filtra powietrza warto coś dostrajać?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, o 02:05 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
do tej pory z BOVami mialem sporo przejsc, w koncu sam jezdze na DV...ale nie ukrywam, ze przy takiej instalce jak mam teraz, chce sprobowac BOVa i bedzie to cosmoby2M. Jak narazie BOV pracowal mi w ukladzie odpowiednio tylko RAZ gdy mialem podlaczone SMT, ktore przeliczalo specjalnie mape paliwowa pod bov'a.
na pewno bedzie sie przelewal w momencie puszczenia gazu, bedzie strzelal z wydechu a dokladnie dopalal resztki paliwa na katalizatorze..za dobre to to nie jest :( bedzie przez to palil troche wiecej...
najwiekszy problem z bovem jaki zauwazylem, to brak plynnosci przy jezdzie jednostajnej.
Przez to ze QP ma E-gas i ma mase jego polozen bardzo czesto nawet na dziurach powoduje to otwarcie bova i "odcisnienie" ukladu...wiec tak sobie potem jedziesz i jedziesz...walisz po dziurach, noga na pedale Ci podskakuje a auto szarpie.

roznica miedzy DV a BOV jest taka, ze przy tym drugim nadmiar powietrza uchodzi do atmosfery a nie wraca ponownie do wykorzystania w ukladzie, stad rozne dziwne jaja..powietrze raz zliczone przez przeplywke nagle znika i przy odpuszczaniu gazu "strzela" albo robi inne dziwne rzeczy. Jak masz seryjnego DV i BOVa obok..to dziala to troche jak hybryda, troche powietrza do atmosfery i troche do ukladu, wiec nie jest jeszcze tak "zle", ale dla samego "wooooshhh" IMO nie warto robic sobie problemow.
Niedlugo popruje swoje rury tak, zeby spasowac COSMO i zobaczymy co bedzie, to dam znac :mrgreen:

co do kosztow....dolot IC>przepustnica z nierdzewki, do tego wypadaloby jakies samco-silicony dorzucic do polaczen+sam bov membranowy z 600zl(chyba). tanio nie jest.

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, o 06:56 
To jest odpowiedź :)) Jesze pytanko 5 w 1 poscie o filtrze


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2006, o 12:00 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
kkkmmm napisał(a):
To jest odpowiedź :)) Jesze pytanko 5 w 1 poscie o filtrze


nic nie warto dostrajac, jako, ze obecny filtr nie jest zadnym elementem restrykcyjnym. Turbo i teraz i po zmianie bedzie ciagnac tak samo :)

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2006, o 13:32 
no dobra, wszystko fajnie, ale jeśli komuś zależy przede wszystkim na "wooooshhh" to co ma zrobić? oczywiście jednocześnie chciałby uniknąć wszelkich możliwych problemów i komplikacji :roll:

pzodrawiam,

peka


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2006, o 00:30 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2004, o 09:33
Lokalizacja: Katowice
najprosciej bedzie spotkac sie z DrRedDevilem z firmy 2M i stestowac COSMO albo jego nowa hybryde. Generalnie wszystkie hybrydy powinny dzialac bez problemow a dobrze wyregulowane membranowe "tez". Zasadniczo nie jest to VAG, zadnych bledow nie ma, komputer sie nie buntuje. Tylko ta sprawa "komfortu" :|

_________________
Opel Z-series Consultant
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2008, o 20:51 
Wlasnie zaopatrzylem sie w BOV-a i teraz pytanie do ekspertow co zrobic z fabrycznym DV.
Troche poczytalem angielskie strony i najrozsadniejszym rozwiazaniem wydaje mi sie zablokowanie DV, i podlaczenie weza ( co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia) do BOV-a. Innym rozwiazaniem jest zostawienie DV tak jak jest, a na wezu wstawic trojnik i podlaczyc BOVa, malo sensowne rozwiazanie.
Jakies opinie ekspertow ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, o 00:10 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Adam jakie seryjne DV ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, o 06:57 
WARIK moze jakis wieczorem na skypa sie ustawimy i pogadamy chwile.
W turbinie jest fabryczny DV


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, o 07:17 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lipca 2006, o 08:04
Lokalizacja: Łaziska Górne
Imię: Krzysztof
Silnik: inny
Adam napisał(a):
co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia


to jest podciśnienie


Jest seryjny zawór upustowy :) Co do podłączenia BOVa to nie za bardzo wiem jak to zrobić, wiem tylko że nie jest to najlepsze rozwiązanie...

_________________
RPM-SERVICE - serwis ogumienia, regeneracja felg, mechanika, autoklima

www.rpm-service.pl
https://www.facebook.com/pages/RPM-SERVICE/680155875351081

ZAPRASZAM :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, o 17:04 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
mich007 napisał(a):
Adam napisał/a:
co to bedzie vaccumm po polsku, bo raczej nie proznia


to jest podciśnienie


Vakuum jest po polsku proznia.

Podcisnienie, to bedzie po angielsku cos w rodzaju "underpressure"
nie znam angielskiego, dlatego tylko sie domyslam.





Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 kwietnia 2008, o 17:13 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 września 2006, o 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: inny
podciśnienie - po angielsku to underpressure rzadziej stosowane określenie to vacuum (jednak vacuum w angielskim znaczy również próżnia - niestety angielski jest tak porąbany, że mają za mało słów do określania tego co chcą wyrazic).
nadciśnienie - overpressure


Ostatnio edytowano 11 kwietnia 2008, o 17:18 przez yolk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 kwietnia 2008, o 22:54 
Ja mam podlaczonego BOV'a poprzez trójnik z seryjnym DV.
I nie mam najmniejszych problemów.
Autko nigdy nie zgaslo i nie faluje po puszczeniu gazu.
Poprostu chodzi idealnie.
BOV jest firmy BAILEY.
Moge wstawic zjdecie jak kogos interesuje.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, o 01:51 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
mi przy se3ryjnej turbawce na programie tez chodziło bez problemów, teraz HKS robi problemy, albo... cholera wie :?


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2008, o 01:53 przez WARIK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2008, o 10:48 
Ja dzisiaj bede montowal chce wlasnie sprawdzic jak bedzie z trojnikiem.

BTW wreszcie jakas wypowiedz na temat, a nie wyklad z angielskiego, DZIEKUJE

I pozdrawiam wszystkich lingwistow


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL