Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 7 sierpnia 2022, o 16:15

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 grudnia 2008, o 13:07 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
Objawy:
-szarpanie podczas jazdy,
-wyskakująca kontrolka Checz Engine,
- błędy P0100 i P0110
-czasami gaśnięcie silnika na biegu jałowym


Materiały potrzebne:
-przewód 1mm, około 20cm,
-końcówka do kabli,
- lutownica,
- izolacja lub koszulka termokurczliwa

Obrazek

Problem tkwi w masie przepływomierza (drugi przewód od prawej we wtyczce przepływomierza, kolor żółty z czarnymi kropkami)

Aby rozwiązać problem należy podciągnąć nową, „dobrą” masę do przepływomierza:

1. Odłączamy klemy od akumulatora

Obrazek

2. Zdejmujemy obudowę silnika:

a. Odkręcamy 2 sruby TORX
b. Wyjmujemy korek wlewu oleju
c. Demontujemy pokrywe silnika

Obrazek

3. Po zdjęciu pokrywy silnika dostrzegamy czarną listwę w której znajdują się przewody do których musimy się dostać. W tym celu należy odpiąć 2 gumowe węże na zdjęciu poniżej by mieć lepszy dostęp a następnie ostrożnie odpiąć ja z zacisków pokazanych na zdjęciu. Niestety łatwo jest je połamać… najlepszym chyba sposobem jest doginanie ich do wewnątrz listwy.

Obrazek


Obrazek



4. Po dostaniu się do wiązki przewodów znajdujemy żółty przewód z czarnymi kropkami.
W celu lepszej identyfikacji odpinamy górną wtyczkę od sterownika silnika (odchylamy metalowa klamrę w kierunku szyby przedniej po czym wtyczka powinna sama zejść)
Zdejmujemy gumową osłonę, znajdujemy pin 48 w dolnej części kostki podłączeniowej, i sprawdzamy przewód wychodzący od niego, powinien mieć kolor żółty z czarnymi kropkami.

Obrazek

5. Zdejmujemy izolacje z żółtego przewodu na długości około 1cm

6. Zakładamy koszulkę termokurczliwą lub izolacje

7. Dołączamy się w tym miejscu nowym przewodem który będzie naszą nową masa,

Obrazek

8. Końcówkę nowej masy prowadzimy do śruby mocującej sterownik silnika

Obrazek

9. Zakładamy osłonę na nowo poprowadzoną masę

Obrazek

10. Składamy wszystko razem,


11. Podłączamy akumulator

Problem powinien zostać rozwiązany. Na pewno działa to w silniku x18xe1 nie wiem jak przy z18xe, Ponadto jeżeli ktoś ma problem polegający na tym że na TECH2 pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej -44 stopnie to tę samą czynność należy zrobić z przewodem koloru brązowego prowadzącego do czujnika temperatury cieczy chłodzącej

Temat został stworzony wspólnie przez Tygrysek3005, SJR oraz drobnej pomocy Sir Adama, dla naszych forumowiczów. Cały zabieg zajmuje około 20minut nie ma w tym nic trudnego i każdy powinien sobie z tym poradzić.


Ostatnio edytowano 16 grudnia 2008, o 13:11 przez Tygrysek3005, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL