Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 marca 2024, o 15:19

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Tutaj opisujemy modyfikacje i wklejamy wykresy z hamowni.
W każdym temacie tylko jedna modyfikacja!

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dramat :(
PostNapisane: 29 grudnia 2006, o 20:11 
Tak mnie cos tkneło i wczoraj podjechałem na hamownie.
Silnik 2.2 16V - przebieg 92tys. km
Założony gaz sekwencja BRC - na gazie przejechane 4,5 tys km

Niestety wykresu na razie nie przedstawie ( nie mam dostepu do skanera )

Wynik mnie bardzo zasmucił :(

a) benzyna 131,8 ps przy 5694 obr/min - moment 185,60 Nm
b) gaz 126,4 ps przy 5689obr/min - moment 182,7 Nm
Hamownia jak najbardziej profesjonala - Światek w Bydgoszczy wiec pomiar na pewno jest prawidłowy .
17kucy uciekło i moment też za niski o ponad 200 Nm.

Osiagi zblizone ( mierzone ręcznie ) do tego co podaje producent.
Problem jaki występuje w mojej qpetce to gaśnięcie po odpaleniu , mam wrażenie że się dusi ( mozę katalizoator?),stosunkowo duże zapotrzebowanie na paliwo (miasto to 14-16l pb98 , trasa 12-14l pb 98 , o gazie nie pisze bo nie w tym rzecz)

Jakieś sugestie koledzy ? Co moze być nie tak ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, o 01:14 
faktycznie duzo pali... ja ujezdzalem vectre 2.2 i w trasie przy 4 osobach, pelnym bagazniku, cisnieciu na maksa do 210, a wiekszosc drogi 200 palila 11...

Jakby to byla instalacja 2 gen. to bylaby kwestia miksera zwezajacego dolot, ale ta tu raczej odpada.

Cos jest ewidentnie nie tak. Za duzo Ci pali i mocy ma za malo. Tyle to pali 2.0Turbo i to przy nie za powolnej jezdzie...

Moze byc taka opcja, ze gaz jest wyregulowany tak sobie i za bogato leje, co powoduje powstanie sadzy, ktora to zapchala kata. Ja bym usunal.... Ale to sie pewno odbije troche na osiagach. Wydech jest policzony na kata - wliczony jest opor kata, a tak to go nie bedzie. Ale wedlug mnie spadek mocy przy braku kata bedzie mniejszy. Tzn. na zdrowych silniku (147kucy) wedlug mnie spadek powienien byc rzedu 3-5km.

Na poczatek to usun prekata wogole. Dzial techniczny, przyklejony topic how-to... i tam masz jak to zrobic. Opinie sa, ze to pomaga a tutaj od razu przy okazji sobie go obejzysz. Bo on jest 1-szy za silnikiem i jakies zabrudzenia pewno by sie na nim zatrzymaly jesli byly.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, o 14:19 
Dzieki mjaza za odpowiedź .

O wywaleniu kata już myślałem i tak na pewno zrobie - zastanawiam sie tylko czy wkladac strumienice ? pomoze to coś ?

A ten pre-kat to jak widze to jakis filtr lub cos podobnego . Skoro go zlikwiduje i kat tez pojdzie do kosza , ostatni tlumik tez nie jest seria i na 90% jest przelotowy wiec to wyciag spalin bedzie zdecydowanie szybszy . Zobaczymy :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2006, o 14:33 
tzn. ten prekat to nie jest zaden filtr... ja widzialem na oczu i prekata i kata i na moj gust to wygladaja praktycznie tak samo. Co jest ciekawe, to sa one metalowe, a nie jak w innych autach porcelanowe.
Ja bym poki co wywalil tylko prekata, bo to i tak jest w miare oddzielna robota. A wyciac prekata mozesz samemu jak oczywiscie lubisz troche przy aucie podlubac. Instrukcja jest tam gdzie napisalem. To jest tak, ze odkrecasz i masz prosta rure w ktorej w srodku jest prekat. Troche zabawy wiertarka i dasz rade go wyciagnac i zostaniesz z pusta rura, a przy tym z zewnatrz jest wszystko tak samo jak bylo, wiec tylko ty wiesz ze prekata nie ma...

a potem jesli cos pomysl o wycieciu kata. Ja jestem zwolennikiem wstawienia strumienicy o wygladzie kata, bo zawsze na przegladzie latwiej. I podobno czasami za granica robia wyrywkowe kontrole sprawdzajac lusterkiem czy jest kat..... Oczywiscie rownie dobrze mozna wstawic sama rure, bo strumiennica nic nie daje - nawet jak gadalem z producentem to tak stwierdzil.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, o 18:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kristo napisał(a):
Skoro go zlikwiduje i kat tez pojdzie do kosza , ostatni tlumik tez nie jest seria i na 90% jest przelotowy wiec to wyciag spalin bedzie zdecydowanie szybszy .


oczywiscie, a auto straci wtedy nastepne 15-20 koni.
Oj ta mlodziez dzisiaj :lol:
Nie ma pojecia o temacie a auta chce naprawiac...............
(bez urazy, bo na temat wydechow itd. bylo juz wiele ksiazek napisanych, czytac tylko trzeba)




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, o 21:32 
Od napraw/modyfikacji samochodu mam mechanika - po prostu tak chcialem sie poradzic na forum co myślą znawcy ale widać nie wszystkich stać na rade.


I pomysł z katalizatorem to własnie jego - facet na oplach zęby zjadł , przygotowuje auta do rajdów ( PZMot , MP, ) sam byłem świadkiem przygotowania
Astry I 2.0 16V GSI ( silnik DOHC ) przygotowana profesjonalnie do zawodow sportowych , testowana na hamowni kilkadziesiat razy , po wyjeciu kata( w tym miejscu strumienica) przyrost o 7-8 ps(zależnie od pomiaru) , wygladzenie momentu obrotwego ...



Do czytania mam ksiązki , które mnie interesuja :razz: i na pewno nie jest to na temat spalin.
Usune prekata i katalizator , znowu pojade na hamownie i zobaczymy jak to wyglada.


Na marginesie - skad kolega wie ile mam lat ? Czy jeszcze do takowej młodziezy się zaliczam ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2007, o 21:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Nawet dobrze dobrana strumienica zadziała tylko w bardzo małym zakresie obrotów z tego względu, że jest to patent z silników samolotowych gdzie tam silnik podczas lotu pracuje praktycznie cały czas w b. małym zakresie obrotów.
Tak że w samochodzie zadziała np 3.5 - 4.0 tys. obr. a na dole i na górze kupa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, o 00:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kristo napisał(a):
Na marginesie - skad kolega wie ile mam lat ? Czy jeszcze do takowej młodziezy się zaliczam ?


Tak ocenilem "na oko" bo wypowiedz na temat wyciagniecia obydwoch kat-ow byla troche ...............
"mlodziezowa" powiedzmy.
Pomijam tutaj aspekty ochrony srodowiska, bo to juz osobny temat.

Jezeli kolega czuje sie urazony ze nazwalem go "mlodzieza" to sorry.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, o 02:40 
Witam
Kristo miałem podobny problem bo mam ten sam silnik 2,2 benz, objawiał sie w ten sposob ze przy odpalaniu dusił sie jak by pracował na 3 garach moze to banalne ale wymieniłem filtr paliwa <przypadek> i przeszło. Nie wielki koszt mozesz sprobowac.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, o 13:04 
bestia- auto mam po przegladzie ( 1tys. km ) i wymieniane były wszystkie filtry - nic nie pomogło :(

Dzisiaj rozebrany został cały układ wydechowy na części pierwsze :
1. prekat - czysty jak nowy
2.katalizator zostawiony
3.drugi tłumik - załozony jest przelotowy
4.pierwszy tłumik też przelotowy

Wogóle układ wydechowy czysty (w miarę możliwości).
Nic nie zmieniłem i pozstałem przy tym co jest zamontowane
W sumie to znowu nie wiem co dalej :(


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2007, o 14:26 
ok to mamy pewnosc ze nie filtr. Nie wiem czy czytałes na forum ale ja tez mam problemy po załozeniu tłumika srodkowego przelotowego hmm mozna to tak nazwac. Jak juz zostało to napisane na forum w wolnossacych ciezko zrobic dobry wydech a juz napewno w naszych wersjach silnikowych gdzie jest tez zawor recylkulacji spalin ERG moge sie mylic ale sprobuj zamienic srodkowy na orginał przynajmniej ja tak zrobie bo tez mam spadek mocy. Ale przed tym sprobuj wymienic swiece tylko orginał wchodzi w gre bo zamiennikow raczej nie ma a zreszta ja im nie ufam.Jezeli masz gaz to te swiece zuzywaja sie w duzym stopniu ja nie mam na gazie a 15 tys. to max co wytrzymaja- a wymiane robie co 10tys. polecam zrobic mu analize spalin tam wszystko wyjdzie i zobacz na techu czy nie błedow. Czesto u nas zawieszał sie erg < ja czyszcze go co wymiane oleju > . A taka ciekawostka to opel zaleca wywalenie erg kupienie nowego kolektora i przerobienie wiazki oraz zmiane oprogramowania tak czytałem w tisie :razz: :razz: :razz: Pocieszajace.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, o 02:01 
bestia - czytałem .

Co do zmiany to jeszcze zobacze , jak Tobie wyjdzie :)
Świece były dobre oryginalne GM(zmieniane przy 75tys) ale i tak 1tys km temu(przy 90tys) wymienilem na NGK - wiec chyba moga być .
Analize spalin na pewno zrobie.
Faktycznie ta żólta kontrolka od spalin raz po raz mi sie wyświetla , po czym gaśnie.
A czemu zalecają wywalenie tego erg ? Nie działa prawidłowo ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, o 12:08 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
kristo napisał(a):
wymienilem na NGK


pomimo wszystko zalecalbym wymiane na originalne oplowskie.
Jezeli problem nie zniknie to przynajmniej jest juz jedny mozliwosc skreslona z listy.
Nie wiem jak 2,2 silniki , ale na Turbo daleko na NGK,Beru itp. nie zajedziesz, o ile wogole pojedziesz.
Ja wsadzile kiedys Beru i auto nawet na wolnych obrotach nie chcialo porzadnie chodzic, tylko trzepotal sie i mial "wyskoki" zaplonu, lacznie z kontrolka po kilku minutach.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, o 12:09 
moge podsunac jeszcze jedna mozliwosc:
walnieta sonda lambda czy tez lambada jak niektorzy wola.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2007, o 14:25 
Witam
Miras wszystko mozna sparwdzic oczywiscie ale jak by bła walnieta sonda spalanie do gory no i podstawa analiza spalin kiepska


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL