W związku z szalejacym silnikiem, podejrzeniem jako sprawce EGR i brakiem drugiego na podmianke, postanowiłem go zaślepić. Wiem, że niektorzy z Was już to zrobili i wiedza jak to sie robi, a niektorzy maja to jeszcze przed soba (z roznych powodów, o których nie teraz). Dlatego mam nadzieje że ten post będzie pomocny własnie dla nich.
Wszelkie info i materiały zaczerpnąłem ze strony
www.z22se.co.uk.
Są dwa sprawdzone sposoby zaslepienia EGR (żeby nie wywalało błędu) - przetestowane przez ze mnie osobiście:
1. Odkrecenie EGR, zaślepienie otworów blaszką (oryginalna GM lub robioną własnorecznie) i pozostawienie EGR podlaczonego do kostki (moze byc przykręcony na 1 śrubę, tak aby wychodzący z dołu grzybek nie haczył o zaślepkę). Wadą tego sposobu jest to, że w przypadku nieprawidłowej pracy EGR komp może wyrzucać błędy.
2. Drugi sposob (przy którym pozostałem) jest zmontowanie EGR cheater'a, wg schematu poniżej
Koszt części to ok 2zł. Zmontowany układ podlaczamy pod kostkę EGR wg schematu (lub łącząc same przewody od kostki z przewodami na pytce - tak łatwiej, ale niszczymy kostkę). EGR mozemy pozostawic na swoim miejscu (jest w pozycji zamknietej) lub go zastapić zaslepką.
Jak pisałem wyżej, u mnie dwa sposoby nie wywalały bledów, silnik pracuje juz normalnie no i zaoszczedzone troche kasy
Pozdrawiam i życzę udanego zaślepienia.