Aby zamontowac skrzynie M32 do big blockow, ktore maja seryjnie 5-cio biegowe skrzynie takie jak Z20LET, X20XER , X20XEV itp potrzeba:
- Skrzynia M32 koniecznie od silnikow Z20LEH i Z20LER (w obu jest taka sama) albo od Z20LEL (chodzi tu o ksztalt kolnierza mocujacego do bloku)
- sprzeglo zeby przeniesc naped z silnika na skrzynie (seryjne sprzeglo od Z20LET nie podejdzie bo skrzynia M32 ma inny wieloklin na walku niz seryjna skrzynia F23SRT). Mozna zakombinowac cos z seryjna tarcza od LET, zmieniajac na niej wieloklin. Ja rozwiazalem ta kwestie poprzez kompletne sprzeglo z Z20LEH (tarcza, docisk i zamach). Jesli zdecydujemy sie na kolo zamachowe od Z20LEH potrzebne beda sruby od mocowania kola do walu od Z20LEH (bo seryjne sruby z Z20LET maja szesciokatne lby i nie da rady ich obrucic po wlozeniu w kolo od Z20LEH). Warto tez dac w przypadku zakupu uzywanego sprzegla od LEH nowe sruby mocujace docisk do kola zamachowego.
- wszystkie lapy/poduszki od skrzyni M32 z astry H lub zafiry B. pasuja idealnie w miejsca po seryjnych poduszkach od F23. Przednia poduszka pasuje od F23 wiec nie ma potrzeby jej zakupu. Trzeba wymienic jedynie tylnia lape skrzyni oraz gorna poduszke. Tylnia lape przykreca sie do seryjnej tylmniej poduszki od F23 ktora zostawiamy w aucie przy demontazu silnika. Trzeba jedynie dac dluzsza srube o jakies 2 cm od tej ktora seryjnie siedzi w tej poduszce.Gorna poduszka i lapa oraz tylnia lapa skrzyni pasuje od astry h 1,9 cdti , tak wiec mozna troche zaoszczedzic kupujac te czesci od diesla. wazne zeby byly od skrzyni M32.
- polosie. Idealnie dostac jest polosie od astry h lub zafiry b z silnikami Z20LER lub Z20LEL poniewaz pasuja idealnie do skrzyni i piast w astrze 2 bez zadnej rzezby. Moestety bardzo trudno je dostac i sa bardzo drogie uzywki jak juz sie trafi. Polosie od Z20LEH maja inne przeguby zewnetrzne, tzn inny jest wieloklin zewnetrzny - wchodzacy w piaste. Zamiast 33 zebow jak potrzeba do astry g ma 30. pozatym takie polosie sa jeszcze drozsze niz te co wczesniej opisalem a przeguby zewnetrzne od Z20LER nie lada sztuka zeby dostac. Ja rozwiazalem ta sprawe w nastepujacy sposob zeby koszt nie byl ogromny. Kupilem polosie od astry h z silnikiem 1,9 CDTI i skrzynia M32 (sa identyczne jak od Z20LER i Z20LEL , tylko przeguby zewnetrzne sa takie jak w Z20LEH) i podmienilem przeguby zewn. na takie od Z20LER. Potrzeba tylo jeszcze podmienic w takim wypadku ta lapke mocujaca przedluzke prawej polosi do bloku silnika na taka od Z20LEH/R/L
- gałka zmiany biegow i linki z astry h lub zafiry b ze skrzynia M32 (moze byc od diesla lub silnika 2,2 benzyna.) Linki od F23 nie beda pasowac bo jest inne jedno mocowanie linki przy lewarku.
- nowy olej od skrzyni.Potrzeba 2 opakowania 1-litrowe
Zeby zamontowac skrzynie najlepiej i najwygodniej wyciagnac caly silnik ze stara skrzynia (mozna wyciagnac gora lub tez przez opuszcenie sanek). Mi mozliwosci techniczne pozwolily na pierwsza metode. Po wyjeciu jednostki napedowej odkrecamy skrzynie F23 od silnika. To samo czynimy ze starym sprzeglem. W razie potrzeby wszystko czyscimy i zabieramy sie za skladanie.
Najpierw nowe sprzeglo:
Pozniej skrecamy skrzynie z silnikiem:
Nastepnie bierzemy sie za lewarek zmiany biegow i linki:
Demontujemy stare elementy i wkladamy nowe. Na szczescie pasuja idealnie. Nie trzeba nic przerabiac poza przelozeniem mieszka ze starego drazka do nowego. Sruby mocujace kosz z lewarkiem maja taki sam rozstaw w astrze h jak w astrze g:
Nastepnie pakujemy silnik ze skrzynia do auta:
Na koniec podlaczamy wszystkie przewody do silnika i skrzyni i reszte osprzetu, skrecamy plastiki w srodku i cieszymy sie 6-cio biegowa Astra G :-)