wesol napisał(a):
a po co ta przeplywka od LEH'a?? Co to ma dac.
Hmm ... myślę przydało by się zwiększyć zakres pomiarowy gdyż powyżej 5V już nic więcej się nie da zmierzyć
wesol napisał(a):
Nie lepiej poprostu w mapie zmienic drabinke rozpietosci i tyle. Pozadny tuner nie ma z tym zadnego problemu.
Jaką drabinkę? Charakterystyka przepływomierza jest nieliniowa i może się znacząco różnić w zależności od czujnika i jego obudowy.
wesol napisał(a):
Tak jak zmiana MAP sensora na taki z wiekszym zakresem pomiarowym.
No tak można to zrobić ale w tym wypadku Motronic'a przeskalowanie konfiguracji map sensora nic nie daje ponieważ ECU nie rozpoznaje większej wartości niż 2,55 Bara - tymczasem zmniejsza nam się precyzja pomiaru.
wesol napisał(a):
Wieksze turbo wydajniesze wtryski i zmiana w mapie dawki paliwa i powietrza i po sprawie. PRzesuniecie limiterów z przeplywki by nie ograniczalo dawki paliwa i mamy wieksza moc.
Dawkę paliwa oblicza ECU na podstawie parametrów konfigurujących układ wtryskowy, zadanego składu mieszanki dla danego obciążenia silnika które jest obliczane ze zmierzonej masy powietrza po odpowiednich korektach. Skład mieszanki zależy również od wyliczonej wartości EGT i po przekroczeniu limitu korzysta z innych map składu mieszanki... przy okazji następuje korekta kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od temperatury wyliczonego EGT, i temperatury powietrza w dolocie. Oczywiście temperatura chłodziwa też ma znaczenie. Do tego dochodzi spalanie stukowe którego wczesne symptomy mają wpływ na korekty kąta wyprzedzenia zapłonu. Większe turbo i zmiany wydechu wymaga modyfikacji mapy dzięki której ECU ustala EGT. Zmiana wtrysków może wpłynąć na sposób odparowania paliwa którego część osadza się podczas wtrysku u wlotu do cylindra. Mocniejszy aktuator aby działać prawidłowo wymaga zmieny charakterystyki liniowości. Mocniejsze turbo -> większy przepływ powietrza zmienia mapę charakteryzującą przepływność przepustnicy dzięki której ECU wie w jakim stopniu ma ją otworzyć dla żądanego obciążenia.
Ale myślę że dobry tuner powinien poradzić sobie z tym w 30... no góra 45 minut ...
L O B U Z I A K