Astra Coupé Club http://www.astracoupe.pl/forum/ |
|
Remont/tuning Z20LET http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=34&t=7881 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | dam9an [ 6 września 2010, o 10:32 ] |
Tytuł: | Remont/tuning Z20LET |
Od jakiegoś czasu (właściwie od kupna) znikał mi olej - okazuje się, że do roboty mam pierścienie stąd kilka pytań. Dlaczego w Z20LET nie planuje się głowicy? Czy panewki od zwykłego 2.0 16v pasują do z20let, bo w serwisie chcą za nie trochę a od zwykłej 16 zaworówki chodzą za grosze Co nalezy wymienić jeszcze wymienić? wiem o: -wszystkie uszczelki -pierścienie -uszczelniacze zaworów + docieranie |
Autor: | dam9an [ 6 września 2010, o 11:37 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
czy takie panewki http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=3267 pasują do z20let? |
Autor: | Jurand [ 6 września 2010, o 14:33 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
pisze, że tak:) jak juz kupowac to takie. |
Autor: | marcinpsk [ 6 września 2010, o 14:45 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
Tylko najpierw przydaloby sie rozebrac wali go pomierzyc zeby wiedzic czy czopy nadaja sie na nominalne panewki czy tez trzeba robic szlif walu i panewki beda nadwymiarowe ,jak to ma zwykle miejsce przy remoncie Z20LET. Polecalbym zamiast tych panewek heavy duty wziac z serii ACL RACE. koszt podobny. http://www.re5pect.pl/index.php?product ... od_id=8304 Pamietaj tez o wymianie panewek glownych. I cylindry tez trzebaby pomierzyc przed zalozeniem nowych pierscieni jak nie robisz tego ze szlifem bo moze okazac sie ze juz nomionalu nie ma i nowe pierscienie niewiele wtedy dadza. Panewki korbowodowe mozesz ewentualnie wziac firmy KS bo tez spokojnie daja rade w Z20LET. Glowne to polecam takich firm jak KS,ACL , MAHLE Glowicy mowia ze sie nie palnuje poniewaz ze strachu o podniesienie stopnia kompresji silnika. Ale splanowanie o 0,05 mm ten stopien podniesie o 0,05 : 1 wiec w przypadku seryjnego stopnia 8,8 : 1 po splanowaniu opodana wczesniej wartosc ten stopnien bdzie rowny 8,85:1 wiec bardzominimalnie wzrosnie i mozna bez obaw o cokolwiek dalej smigac. O remoncie Z20LET jak to powinno wygladac mniej wiecej mozesz sobie tutaj poczytac: http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=4&t=9559 oraz niebawem w temacie o aucie Juranda |
Autor: | dam9an [ 6 września 2010, o 15:19 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
Jurand napisał(a): pisze, że tak:) jak juz kupowac to takie. zapytalem, bo tam jest tak napisane, że wynika, iż panewki pasują do c20xe/c20let a nie wiem na ile te silniki się róźnią od z20let więc wolałem zapytać Już się gubię z tymi panewkami: te co wyżej podałem to są te główne i one mogą być>? No i te co Marcin napisałeś to są te korbowodowe czyli biorę te 2 zestawy i wszystko z panewkami? A czy pierścienie od x20xev podejdą do leta czy dedykowane do leta trzeba nabyć? |
Autor: | dam9an [ 6 września 2010, o 16:38 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
rozumiem, że 1 zestaw to uszczelki na 1 tłok? |
Autor: | marcinpsk [ 6 września 2010, o 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
Nie komplet na 4 |
Autor: | SirAdam [ 6 września 2010, o 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
marcinpsk napisał(a): Aha i polecilbym Ci przy skaldaniu silnika zapodac w korbowody szpilki ARP zamiast seryjnych srubek bo to najslabszy element 2-litrowek Opla jest. Ja bym nie polecil ale wrecz NAKAZAL ! Koszt moze nie maly, ale sen spokojniejszy. Adam |
Autor: | marcinpsk [ 6 września 2010, o 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
Z podstawoewj serii te szpilki to koszt 250 zl wiec nie jest juz tak dorgo jak bylo jeszcze rok temu. Ze stali ARP 2000 juz conajmniej 2 razy wiecej. No chyba ze ma sie farta jak kolega Jurand i sie kupuje drozsze w cenie tanszych Ale te tansze i tak sa o niebo mocniejsze od seryjnych srub i spokojnie na jakies 500 ps starcza. |
Autor: | SirAdam [ 6 września 2010, o 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
Firma V-Max ma je stosunkowo tanio; http://cgi.ebay.de/ARP-Pleuelschrauben- ... 415267e470 Ja w 2004 roku jeszcze 150 euro placilem. Adam |
Autor: | marcinpsk [ 6 września 2010, o 19:45 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
Ja tez od nich bralem za tyle dla siebie do silnika. Ale w tymroku pojawily sie 2 firmy w PL, ktore maja znacznie taniej bo importuja bezposrednio od producenta. Jedna z nich to 4turbo: http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8233 ... C20XE.html |
Autor: | SirAdam [ 6 września 2010, o 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
233 zl. toz to taniocha, az mozna sie obawiac czy to oryginal, czy podroba z Chin Adam |
Autor: | marcinpsk [ 6 września 2010, o 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
Orginal. Ceny maja dlatego tak niskie bo jak pisalem importuja bezposrednio od producenta z USA. Pozatym juz kilka silnikow poskladalem na szpilkach od nich i juz dawno , ktorys by sie wysral bo czesc przechodz naprawde ostre katusze |
Autor: | SirAdam [ 6 września 2010, o 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Remont silnika szybkie pytania |
@Marcin, ja żartowałem z tymi Chinami Adam |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |