dzwonilem dzis do jednej znanej firmy w kuj.-pom. zajmujacej sie modyfikacjami silnikow do roznych aut. ja mam silnik Z22se i o ten wlasnie silnik pytalem, a wiec jest mozliwosc zamowienia u nich sportowego walka rozrzadu GT(to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym) w tym przypadku 2och walkow, cena ksztaltuje sie na poziomie 1400-1500zl czas oczekiwania 3-4tyg, normalnie tak czy siak ceny do innych aut +- ta sama cena moze troszke mniej jak silnik mniejszy?. plus dochodzi wymiana walkow (oni tym sie nie zajmuja) koszt moge sie mylic ale mniej wiecej pewnie 400zl u mechanika , w kazdym badz razie mozna wyciagnac okolo 15% wiecej mocy, w tym przypadku, gosc powiedzial, nie trzeba robic innych dodatkowych modyfikacji ale mozna, takie jak:
-zwiększenie wyprzedzenia statycznego zapłonu ( o około 5 st. )
-podwyższenie stopnia sprężania poprzez splanowanie głowicy ( orientacyjne około 1 do 2 mm )
-skorygowanie i polerowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy i kolektorach
-w silnikach z wtryskowymi układami zasilania - wymiana chipa w komputerze sterującym na chip o sportowej charakterystyce.
-zastosowanie sportowego układu wydechowego oraz kolektora
co moze dac razem (czyli walki i reszta) 20%wiecej mocy, drogie te dodatkowe modyfikacje bo wymiana kolektora czy chip (program) najtansze nie sa a duzo nie daja.
sa tez inne opcje jak walki rajdowe i wyczynowe ale modyfikacje z tym zwiazane przekracaja moj budzet zreszta na rajdy sie nie wybieram.
moze na walki sie zdecyduje kidys jak bedzie wiecej djenguszkow odlozonych a moze lepiej znienic na T?
D