Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 20:43

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje o nadwoziu i wnętrzu SERYJNYCH aut.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 maja 2014, o 19:32 
Witam!
Piszę ponieważ mam pytanie od jakiegoś czasu czasem słysze w mojej asterce tykanie , które dobiega z prawego nadkola . Denerwuje mnie to strasze wiec któregoś dnia podążając tropem zdjąłem karoserię nadkola i zauważyłem czarna skrzynke. chciałem sie Wam zapytać od czego ona jest bo nie mam pojęcia a prawdopodobnie to stukanie dobiega właśnie z niej. Ewentualnie chciałbym się dowiedzieć jak ta dolegliwośc można wyeliminować:)
Obrazek


Góra
  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 19:44 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lipca 2011, o 13:25
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. / Rotterdam
Imię: Sebek
Silnik: inny
a nie jest to czasem zwiazane z odpowietrzaniem zniornika paliwa ?? bo chyba w vektrze b tak mialem...
albo twoja astra to samolot i masz BLACKBOX :P

_________________
http://astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=10976


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 19:59 
No właśnie nie mam pojęcia;/ ale co jakis czas np jak stoje na światłach to zaczyna mi to tykać zę słyszę to w srodku auta. Zastanawiam się czy wymiana wymiana tej skrzynki by coś pomogła...??Doktor29 A Ty u siebie w bertonie nie masz tej skrzynki??


Góra
  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 20:01 
Jest to filtr węglowy. Jak się zużyje to może spalenizną w środku pachnieć po rozgrzaniu albo paliwem.


Góra
  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 20:02 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
rune napisał(a):
Jest to filtr węglowy


ile to cudo kosztuje???jest uniwersalne pod wszystkie wersje silnikowe???

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 20:16 
tzn. gdybym chciał wymienić to musze kupić tą całą puche czy jakoś ją sie otwiera i wkłada sam filtr??


Góra
  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 20:30 
Jak wpiszecie na allegro to często jest mylone to z filtrem kabinowym. Nie wgłębiałem się jeszcze w temat tego, ale muszę to wymienić. Podobno coś w tym filtrze jest co się z czasem wypala. Nie wiem czy są wkłady itp. czy całość.


Góra
  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 21:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Fachowa nazwa tego filtra to "zbiornik parowania paliwa"


Sam zbiornik jest nierozbieralny, słyszałem kiedyś że ktoś to czyścił, ale dla mnie to zwykła rzeźba.
Jak się skończy to pewne że poczujesz zapach wachy w kabinie szczególnie latem.
Powiedz dlaczego chcesz/ musisz go wymienić ??

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 22:04 
No bo właśnie czuję ten zapach czasem. Wiesz gdzie wkłady można kupić?


Góra
  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 22:17 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
Nie ma do tego wkładów, trzeba kupić cały..
Tam jest węgiel aktywny, nakryty taka gąbką która to właśnie najczęściej pęka, ale wtedy znajdziesz też węgiel w układzie odparowania.

Sprawdzałeś zaworek odpowietrzenia czy jest sprawny ?
Może on szwankuje i wali paliwem a nie sam filtr ?

Hardz napisał(a):
No właśnie nie mam pojęcia;/ ale co jakis czas np jak stoje na światłach to zaczyna mi to tykać zę słyszę to w srodku auta


To właśnie co Ci tyka to jest zaworek odpowietrzenia zbiornika, znajdziesz go za filtrem powietrza..
Nawet jak wypadnie z zaczepu to potrafi tykać, ale tyka też jak zaciągnie syfu z filtra (czytaj węgla przez uszkodzoną gąbkę)
Sam filtr nie tyka więc na Twoim miejscu najpierw sprawdził bym zaworek :)

Można zdemontować filtr i potrząsnąć nim solidnie, nie powinno się z niego nic wysypywać.
Jeżeli się sypie to znaczy że gąbka padła i niestety albo regeneracja sposobem domowym (cięcie puszki i zmiana gąbki + klejenie puszki) albo zmiana na nowy.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 23:30 
To w moim przypadku gdzie to będzie? Bo mam inny dolot powietrza niż standard Obrazek


Góra
  
 
PostNapisane: 2 maja 2014, o 23:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 grudnia 2008, o 01:28
Lokalizacja: ZGR/ szczecin/ Bochum
Imię: Pawel
Silnik: Z20LET
na szybko znalezione,

http://obrazki.elektroda.pl/3085134900_1378198338.jpg
taki zaworek i tam powinieneś go szukać..
Przy kielichu.
Nie widze go u Ciebie żeby Ci na Twojej fotce zaznaczyć bo rura zasłania.

_________________
Trzeba mieć paliwo w żyłach, ale i olej w głowie !!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2014, o 08:23 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Pawulon napisał(a):
Nawet jak wypadnie z zaczepu to potrafi tykać, ale tyka też jak zaciągnie syfu z filtra

u mnie jest on luzem bo mam stożek.ale nie tyka
Pawulon napisał(a):
(cięcie puszki i zmiana gąbki + klejenie puszki)

z rozcięciem nie ma problemu a gąbkę gdzie można kupić???

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 maja 2014, o 10:06 
Pawulon zrobiłem jeszcze jdna fotke zerknij proszę i zaznacz gdzie ten zaworek jest :)bo za chiny go nie widzę.
Obrazek


Góra
  
 
PostNapisane: 3 maja 2014, o 10:50 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 czerwca 2007, o 12:09
Lokalizacja: krakow
Imię: Irek
Silnik: Z18XE
wplywu niema jaki masz dolot.roznica jest taka ze ten zaworek oryginalnie jest mocowany na puszce z filtrem.do nadkola powinny ci wchodzic 2 wezyki jeden cienki i grubszy .wlasnie ten grubszy idzie od tego zaworka.znajdz wiazke do ktorej dochodza kabelki do przeplywomierza,bo z tej samej wiazki ida tez kabelki do wlasnie zaworku odpowietrzania par paliwa.
filtr z weglem aktywnym i zawor par paliwa czyli uklad evap.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL