Instrukcja wymiany zespołu lewarka zmiany biegów z Opla Astry H z wstecznym do góry, 5 biegów.
Na początku musimy rozebrać tunel środkowy, żeby dostać się do śrub mocujących koszyk lewarka. Tak więc po kolei:
1) Zdejmujemy klapkę pod hamulcem ręcznym.
2) Następnie odkręcamy ramkę mieszka lewarka.
3) Zdejmujemy mieszek hamulca ręcznego.
4) Demontujemy blendę przycisków grzanych foteli i demontujemy popielniczkę (3xwkręty torx).
5) Teraz kolej na tunel środkowy - 2 wkręty są z przodu, a z tyłu (fotele na max przesunąć do przodu). Tunel wolny, można wyciągnąć na zewnątrz auta.
6) Wyciągamy gąbkę osłaniającą kosz lewarka.
7) Ściągamy mieszek lewarka z AG z plastikowej ramki.
Teraz czas na wczołganie się pod auto. Ja niestety robiłem to na podniesionym samochodzie na podnośniku i raczej polecam każdemu wjechanie na kanał, bo znacznie ułatwi to pracę.
8) Pod autem należy poluzować obejmę trzymającą prowadnicę lewarka.
9) Następnie można już odkręcić 4 śruby (nasadka 6) trzymające kosz lewarka.
10) Lewarek jest już luźny, więc wyciągamy cały element wraz z "drągiem".
11) Podmieniamy na piękny, nowy i wspaniały lewarek od Astry H.
12) Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności do demontażu.
13) Na koniec jest trochę zabawy z mieszkiem od AH, bo jest trochę szerszy od AG, ale chwila przypasowania i gotowe.
Cała operacja zlikwidowała większość luzów na lewarku (z racji mniejszego zużycia), wprowadziła trochę świeżości do wnętrza i przyniosła dużo satysfakcji z ciekawego moda
Dla zainteresowanych mogę podać namiary na gostka, co sprzedaje lewarki z AH za małe pieniądze, w bardzo dobrym stanie.
UWAGA!!! Po całym zabiegu istnieje możliwość, że potrzebna będzie regulacja biegów. Ja zamontowałem nowy zespół w takiej pozycji, w jakiej wyciągnąłem stary i nie było potrzeby regulowania. Ale odsyłam do "sam naprawiam" - tam na stronie 152 jest opisana cała procedura. Warto wcześniej ją też przestudiować, bo przybliży trochę zasadę działania i lokalizację śruby obejmy trzymającej "drąg".