DAN napisał(a):
Jaki czujnik?
Czujnik (przełącznik) sprzęgła, u mnie nr kat. 6240093.
marioo napisał(a):
moglbys napisac krok po kroku jak tak takie cudo zalozyc w QP?
Na wstępie trzeba mieć "elektroniczne sterowanie przepustnicą" - czy coś takiego :| ale z tego co się orientuje to chyba od 2002 roku wszystkie modele mają to sterowanie, ale mogę się mylić xP W zasadzie powinno się sprawdzić czy to jest (ja poszedłem na żywioł), musi być jeszcze wtyczka (ma 4 wsuwki) w górnej części kolumny kierownicy (pod pokrywą rzecz jasna) aby przyłączyć przewód od dźwigni kierunkowskazów, sprawdzamy czy przełącznik stopu nad pedałem hamulca ma 4 przewody (podobno musi mieć 4 a nie 2, bo innaczej musimy wymienić go na właściwy) i teraz ciekawe... szukamy, szukamy i dalej szukamy złącza do przełącznika (jest małe, płaskie i ma chyba 4-5 otworów), powinno gdzieś być w górnych okolicach pedału sprzęgła, hamulca, gdzieś przy przewodach - co ja się naszukałem to masakara ^_^' lepiej sprawdzić czy wszystko jest, bo po co narażać się na niepotrzebne koszty, jak nie będzie, choć na pewno można coś wykombinować...
Koszty: dokupiłem czujnik (przełącznik) sprzęgła za 104 zł w ASO oraz nową dźwignie kierunkowskazów na allegro za 60 zł. Do tego trzeba doliczyć aktywacje techem - 119 zł.
I tak:
- odkręcamy pokrywę kolumny kierownicy (2 wkręty krzyżowe pod zaślepkami),
- wymontowujemy obecną dźwignię i montujemy nową i oczywiście nie zapominamy o wpięciu przewodu od tempomatu,
- wymntowujemy schowek - ten koło skrzynki z bezpiecznikami,
- odkręcamy osłonę na pedałami (2 plastikowe zatrzaski),
- wymontowujemy przewód (kanał) grzewczy (1 klips),
- wpinamy złącze od sprzęgła w przełącznik a jak nie to szukamy dalej xP
- wysuwamy czerwony element z przełącznika sprzęgła,
- w metalową blaszkę nad pedałem sprzęgła wkładamy przełącznik sprzęgła (pasuje tylko w jeden sposób) najlepiej robić to na wciśniętym sprzęgle,
- po zamontowaniu czerwony element poninien zostać wsunięty aby zabezpieczyć przełącznik przed wypadnięciem,
- jak zwolnimy pedał sprzegła usłyszymy kliknięcia (przełącznik się dostosował do skoku pedała),
- montujemy kanał grzewczy, osłonę i pokrywę kolumny kierownicy,
- pozostaje aktywacja techem (choć słyszałem, że czasem tempomat jest już aktywny).
To by było na tyle - chyba o niczym nie zapomniałem :hm:
Powodzenia, szczególnie przy szukaniu złącza od przełącznika sprzęgła :twisted: