Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 23:04

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, o 20:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Inna sprawa, ze jak auto jest po przejsciach, to warto sprawdzic Techem 2 , czy funkcja TEMPOMAT jest jako ISTNIEJE (czy jakos tak) zaznaczona.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, o 21:40 
Nic mi nie wiadomo o zadnych przejsciach samochod nie ma zadnych znaminon przygod :D Sprawdze czy to nie ten czujnik przy sprzegle a jak nie to na kompie i dam znac co wyszlo.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, o 18:03 
I dorobiłem się tempomatu... :D Także małe dementi, że jest to droga lub skomplikowana operacja. A założenie jest śmiesznie proste (czujnik i dźwignia) oraz aktywacja techem. Jak dla mnie to bardzo fajna sprawa. Teraz to płynie się po trasie :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, o 18:35 
A jeśli można wiedzieć ile Cię ta przyjemność kosztowała? :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, o 18:47 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
Podłączam się pod pytanie dario szczególnie interesowały by mnie koszta ^^D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, o 18:47 
darjo napisał(a):
A jeśli można wiedzieć ile Cię ta przyjemność kosztowała?
280 złociszy :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, o 09:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
jula napisał(a):
A założenie jest śmiesznie proste (czujnik i dźwignia) oraz aktywacja techem. Jak dla mnie to bardzo fajna sprawa. Teraz to płynie się po trasie :P

Jaki czujnik?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, o 09:23 
moglbys napisac krok po kroku jak tak takie cudo zalozyc w QP?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, o 16:14 
DAN napisał(a):
Jaki czujnik?
Czujnik (przełącznik) sprzęgła, u mnie nr kat. 6240093.
marioo napisał(a):
moglbys napisac krok po kroku jak tak takie cudo zalozyc w QP?

Na wstępie trzeba mieć "elektroniczne sterowanie przepustnicą" - czy coś takiego :| ale z tego co się orientuje to chyba od 2002 roku wszystkie modele mają to sterowanie, ale mogę się mylić xP W zasadzie powinno się sprawdzić czy to jest (ja poszedłem na żywioł), musi być jeszcze wtyczka (ma 4 wsuwki) w górnej części kolumny kierownicy (pod pokrywą rzecz jasna) aby przyłączyć przewód od dźwigni kierunkowskazów, sprawdzamy czy przełącznik stopu nad pedałem hamulca ma 4 przewody (podobno musi mieć 4 a nie 2, bo innaczej musimy wymienić go na właściwy) i teraz ciekawe... szukamy, szukamy i dalej szukamy złącza do przełącznika (jest małe, płaskie i ma chyba 4-5 otworów), powinno gdzieś być w górnych okolicach pedału sprzęgła, hamulca, gdzieś przy przewodach - co ja się naszukałem to masakara ^_^' lepiej sprawdzić czy wszystko jest, bo po co narażać się na niepotrzebne koszty, jak nie będzie, choć na pewno można coś wykombinować...
Koszty: dokupiłem czujnik (przełącznik) sprzęgła za 104 zł w ASO oraz nową dźwignie kierunkowskazów na allegro za 60 zł. Do tego trzeba doliczyć aktywacje techem - 119 zł.
I tak:
- odkręcamy pokrywę kolumny kierownicy (2 wkręty krzyżowe pod zaślepkami),
- wymontowujemy obecną dźwignię i montujemy nową i oczywiście nie zapominamy o wpięciu przewodu od tempomatu,
- wymntowujemy schowek - ten koło skrzynki z bezpiecznikami,
- odkręcamy osłonę na pedałami (2 plastikowe zatrzaski),
- wymontowujemy przewód (kanał) grzewczy (1 klips),
- wpinamy złącze od sprzęgła w przełącznik a jak nie to szukamy dalej xP
- wysuwamy czerwony element z przełącznika sprzęgła,
- w metalową blaszkę nad pedałem sprzęgła wkładamy przełącznik sprzęgła (pasuje tylko w jeden sposób) najlepiej robić to na wciśniętym sprzęgle,
- po zamontowaniu czerwony element poninien zostać wsunięty aby zabezpieczyć przełącznik przed wypadnięciem,
- jak zwolnimy pedał sprzegła usłyszymy kliknięcia (przełącznik się dostosował do skoku pedała),
- montujemy kanał grzewczy, osłonę i pokrywę kolumny kierownicy,
- pozostaje aktywacja techem (choć słyszałem, że czasem tempomat jest już aktywny).
To by było na tyle - chyba o niczym nie zapomniałem :hm:
Powodzenia, szczególnie przy szukaniu złącza od przełącznika sprzęgła :twisted:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, o 18:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Ja jeszcze spytam czy przy aktywacji techem2 jest potrzebny car pass bo ja wlasnie stoje przed dylematem aktywacji. Wszytsko jest w dieslach tylko trzeba aktywowac czasami no i ja mialem wlasnie ten niefart.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, o 18:32 
wesol napisał(a):
Ja jeszcze spytam czy przy aktywacji techem2 jest potrzebny car pass bo ja wlasnie stoje przed dylematem aktywacji. Wszytsko jest w dieslach tylko trzeba aktywowac czasami no i ja mialem wlasnie ten niefart.
W moim przypadku nie był potrzebny car pass (aktywowałem w wawie na modlińskiej). Fakt w dieslach jest sprawa znacznie prostsza tylko aktywacja i jak nie ma dźwigni to kupujemy.


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2008, o 18:34 przez jula, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, o 19:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Okej to fajnie tylko mnie zastanawia ze zaplaciles 119 zl a mnie chcieli skroic 180 zl a moje aso jest dosc tanie. Ja im dam, dobrze ze sie wstrzymalem ale pogonie i wytarguje napewno cos. Dzieki za info.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2008, o 19:26 
wesol napisał(a):
Okej to fajnie tylko mnie zastanawia ze zaplaciles 119 zl a mnie chcieli skroic 180 zl a moje aso jest dosc tanie.
To chyba żyłeś w błogiej nieświadomości. Ja dokładnie zapłaciłem 119.02 zł (opis operacji odczyt pamięci tech-2) ale z tego co wiem np w stolicy dolnego śląska (serwis hornet) też coś takiego chcieli. Niemniej jednak Siedlce są najlepsze: za części i robocizne krzyczeli lekko ponad 2 tysie :O - to się nazwa serwis :mur:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, o 16:49 
I mi sie udalo :D wczoraj znalazłem chwilke i podjechałem do ASO na aktywacje. Potwierdzam, ze załozenie tempomatu to prosta i dosc tania sprawa (o ile samochód spełni kilka warunków), tak więc:

1.Czujnik (przełącznik) sprzęgła - ok.80zł - ASO
2.Dźwignia (manetka) kierunkowskazów z tempomatem - 60zł Allegro.pl
3.Aktywacja Tech2 - ASO

:D

dzięki Jula :ok:


Ostatnio edytowano 1 lipca 2008, o 16:50 przez Dioda, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, o 22:01 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
jula napisał(a):
wesol napisał(a):
Okej to fajnie tylko mnie zastanawia ze zaplaciles 119 zl a mnie chcieli skroic 180 zl a moje aso jest dosc tanie.
To chyba żyłeś w błogiej nieświadomości. Ja dokładnie zapłaciłem 119.02 zł (opis operacji odczyt pamięci tech-2) ale z tego co wiem np w stolicy dolnego śląska (serwis hornet) też coś takiego chcieli. Niemniej jednak Siedlce są najlepsze: za części i robocizne krzyczeli lekko ponad 2 tysie :O - to się nazwa serwis :mur:


No tak a fejs opelscanetra na allegro kosztuje 350 zl i nim mozesz sobie dwadziescia takich tempomatow aktywowac, adaptowac przepustnice czy inne bajery jak kluczyki juz o diagnostyce nie wspomne. No i smiga na USB. Chyba sie skusze za jakis czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL