Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:19

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, o 10:47 
No i teraz dziwna rzecz.

Startowałem wczoraj w takich zawodach na najszybsze autko w mieście.

Zamontowałem EGR cheatera i w pierwszym wyścigu przegrałem z 115 konną Ibizą :O
Po czym wróciłem i odpiąłem tego EGRa
w drugim wyścigu wygrałem ze 3 długości z Alfą GTV 150 konną.
i w trzecim, gdy odpadłem przegrałem z 200 konną Hondą Prelude o długość samochodu, mniej niż przegrałem z Ibizą. ;/

Niedługo przetestuje, ale na razie wychodzi ze zamontowanie EGR cheatera przymula autko :|


Ostatnio edytowano 27 września 2009, o 10:48 przez Pingu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, o 20:00 
Pingu, ja żadnego spadku mocy nie odczułem. Wiem, że chłopaki z angielskiego forum, którzy montowali cheater też nie, co niektórzy nawet przyrost mocy, ale ja w to akurat nie wierzę. Przyrost, jesli jest to raczej znikomy. Może po prostu słabo pojechałeś z tą Ibizą, albo ona miala troche wiecej niz 115 KM? Jesli masz możliwość przeprowadzic rzetelny i sensowny pomiar, to zrób go, definitywnie rozwiejemy wątpliwości.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, o 08:36 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Rozumiem ze przegrales z ibiza 115KM ale z silnikiem benzynowym bo jak z dieslem to bym powiedzial ze wcale sie nie dziwie. W sumie to i nawet w benie to auto bedzie sie zbierać. Jest bardzo lekkie i dlatego bedzie pruła ostro. Na spocie pierwszym zachodniopomorskim tez sie bestia swoim civiciem scigal spod swiatel z Y22SE i szły rowno a hondziara miala tylko 90KM.
Sprawdz jaki czas bedziesz mial na egrze a jaki na cheaterze. Cala istota tego "oszusta" polega na zastapieniu prawdziwego. Nie bedzie skutkow ubocznych ale tez i przyrostu mocy nie wyczujemy. Mozesz jeszcze sprawdzic dolot czy nie jest zawalony sadza z olejem.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 września 2009, o 18:24 
Niedługo posprawdzam. A diesle to nie jeżdżą. Leciałem już np. z 1,9 TDI 150 KM i za bardzo nie było, co z tego diesla zbierać.
Od razu jak to założyłem i się przeleciałem czułem, że coś jakoś wolno jest.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 20:48 
koledzy jestem na etapie montowania EGR Chatera , tylko podajcie jak możecie jakiej oporności maja być podzespoły , bo diody i rezystory są rózne a jakie mają być zeby wszystko chulało , dzięki za odpowiedz


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 22:04 
boski85 napisał(a):
koledzy jestem na etapie montowania EGR Chatera , tylko podajcie jak możecie jakiej oporności maja być podzespoły , bo diody i rezystory są rózne a jakie mają być zeby wszystko chulało , dzięki za odpowiedz



Kolega novy33 powinien chyba potwierdzić

2x dioda 1N400
1x dioda zenera 4v7
1x opornik 4k7
1x opornik 3k3
1x opornik 1k5


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2009, o 22:58 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Diwe diody to diody prostownicze wiec w sumie to nie wazne jakie, Maja przewodnosc do 1A co jest ze sporym zapasem.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2009, o 16:32 
Tak szczerze to w sklepie tez sie nad tym zastanawialem i w koncu kupilem chyba do 1A, byly to jedne z mocniejszych. Zmontowalem, dziala i sie ciesze, ale tak naprawdę to nie wiem czy takie powinny byc, bo nie znalazlem o tym info.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2009, o 22:42 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
te takie male ale czarne z bialym paskiem srenicy cos kolo 2 mm i dlugosci chyba 4 mm to sa wlasnie 1 amperowe a przynajmniej taki prad spokojnie wytrzymuja. Nie s apotrzebne mocniejsze bo tam tylko znikomy prad plynie.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2009, o 02:22 
a czy ten cheater od z22se podejdzie do y22dtr ? ma ktoś jakies info na ten temat?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: EGR cheater
PostNapisane: 23 lipca 2010, o 17:01 
panowie odgrzewam kotleta
potrzebuje EGR cheatera czy jest ktoś na forum kto jest mi wstanie pomóc
z góry dziękuje za wszelkie inf. pozdrawiam Konrad


Góra
  
 
 Tytuł: Re: EGR cheater
PostNapisane: 21 września 2010, o 07:25 
wiam cheater zamontowany auto śmiga bez problemów :D no i nie wywala błędów
bardzo dziekuje autorom zdjec które sporo pomogły


Góra
  
 
 Tytuł: Re: EGR cheater
PostNapisane: 17 października 2010, o 23:28 
Dla POTOMNYCH

spokoDamian napisał(a):
a jak to idzie sprawdzić?? w sumie czyściłem je ale widocznie nie pomogło poza tym ciężko wchodził ten zawór idzie to jakoś sprawdzić czy to napewno EGR


1-sza spr. to pasowało by podłączyć samochód pod komputer jeśli takową możliwość masz np. OP COMA który jest bardzo rozbudowanym narzędziem rużniący się od Techa tym że można więcej co nie co zaprogramować. Gdyby nie odległość z czytał bym ci za free

Jeżeli EGR siadł to możesz zaślepić, lub zrobić tzw.cheater który niegdyś kolega novy pokazał dokładny schemat zrobienia modułu wyłączając go nie ingerując nic mechanicznie.

novy33 napisał(a):
W związku z szalejacym silnikiem, podejrzeniem jako sprawce EGR i brakiem drugiego na podmianke, postanowiłem go zaślepić. Wiem, że niektorzy z Was już to zrobili i wiedza jak to sie robi, a niektorzy maja to jeszcze przed soba (z roznych powodów, o których nie teraz). Dlatego mam nadzieje że ten post będzie pomocny własnie dla nich.
Wszelkie info i materiały zaczerpnąłem ze strony http://www.z22se.co.uk.
Są dwa sprawdzone sposoby zaslepienia EGR (żeby nie wywalało błędu) - przetestowane przez ze mnie osobiście:
1. Odkrecenie EGR, zaślepienie otworów blaszką (oryginalna GM lub robioną własnorecznie) i pozostawienie EGR podlaczonego do kostki (moze byc przykręcony na 1 śrubę, tak aby wychodzący z dołu grzybek nie haczył o zaślepkę). Wadą tego sposobu jest to, że w przypadku nieprawidłowej pracy EGR komp może wyrzucać błędy.

2. Drugi sposob (przy którym pozostałem) jest zmontowanie EGR cheater'a, wg schematu poniżej
Obrazek
Koszt części to ok 2zł. Zmontowany układ podlaczamy pod kostkę EGR wg schematu (lub łącząc same przewody od kostki z przewodami na pytce - tak łatwiej, ale niszczymy kostkę). EGR mozemy pozostawic na swoim miejscu (jest w pozycji zamknietej) lub go zastapić zaslepką.
Jak pisałem wyżej, u mnie dwa sposoby nie wywalały bledów, silnik pracuje juz normalnie no i zaoszczedzone troche kasy :D
Pozdrawiam i życzę udanego zaślepienia.


Jeszcze jedna sprawa. To że Z22SE system Motronic – zapamiętywania jest strasznie toporny to nie jest tajemnicą. Ale może być kwestia tego rodzaju że kiedyś był wymieniałem u siebie akumulator i bardzo sporadycznie ale potrafił na przysłowiowym „luzie” zgasnąć samochód. Problem tkwił w tym że za wcześnie był zgaszony silnik w trakcie kiedy jeszcze silnik uczył się jak chodzić na wolnych obrotach itd. Krótko i na temat u mnie problem rozwiązał się po przez odłączenie klem na całą noc następnie na drugi dzień podpinasz i odpalasz samochód i nic nie robisz dosłownie nic, nie dodajesz gazu, zero ingerencji. Zapalasz i zostawiasz aż do momentu kiedy dwa razy się zagrzeje silnik i zaskoczy wentylator. To taka mała sugestia może w tym tkwi problem. Ale przy okazji dobra wskazówka jak by ktoś odłączał .


Góra
  
 
 Tytuł: Re: EGR cheater
PostNapisane: 19 października 2010, o 21:22 
wszystko się zgadza prócz tego ze tak naprawdę to op-com nie dorasta prawdziwemu techowi do pięt, to na techu2 możesz zaprogramować wszystko a op-złom nawet sam ci zrobi jakiś nie istniejący błąd.A z tym po rozłączeniu aku to nie wiedziałem.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: EGR cheater
PostNapisane: 19 października 2010, o 21:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Marco napisał(a):
tak naprawdę to op-com nie dorasta prawdziwemu techowi do pięt

porownujesz urzadzenie diagnostyczne za 15 $ (OpCom) z urzadzeniem za 10.000 euro (Tech2)
To niepowazne wedlug mnie.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL