Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 22:01

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 10:21 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Na innych forach jedynie mowia ze silnik sie dłuzej nagrzewa jak jest zaslepiony EGR. Jednak jego praca nie jest az taka wplywowa z tego co wiem no i inaczje moz ebyc w silnikach z doladowaniem inaczej w wolnossacych. Napewno jest tak ze przy pelnym obciazeniu to w TDI EGR jest zamykany (czyli jak jade sobie spokojnie i nagle robie pedal gazu do podlogi). Wszystko mozna obserwowac na vagu i mozna sobie to nawet zlogowac- zapisac co sie dzialo w poszczegulnych ulamkach sekund. W ABCom tez mozna cos tam podgladnac ale nie ma mozliwosci tego zlogowania.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 11:43 
Pingu, czysto teoretycznie masz rację, tak być powinno, ale jak juz pisałem, przyrost mocy jest raczej niezauwazalny.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, o 12:05 
novy33 zgadzam się, a ciekawe jaki jest spadek gdy się na stałe zatnie w pozycji otwartej.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, o 08:11 
Pingu napisał(a):
a ciekawe jaki jest spadek gdy się na stałe zatnie w pozycji otwartej.

novy33 napisał(a):
przyrost mocy jest raczej niezauwazalny

Myślę, że adekwatnie, choć o ile zamknięcie zaworu nie powoduje gorszej pracy silnika, to otwarcie na stałe powoduje jego wariowanie (podejrzewam, że mi się właśnie zacinał, bądź otwierał nie w tym czasie co trzeba i mialem z tym problemy).


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, o 10:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Pingu napisał(a):
a ciekawe jaki jest spadek gdy się na stałe zatnie w pozycji otwartej.


Spadek w wolnossaku jest lekko wyczuwalny wiadomo i raczej spowodowany wywaleniem checka a nie otwarciem zaworu. Niby udzial spalin do czystego powietrza jest nieduzy i cos w okolicach od 3 do 10 %. Ponoc teraz w tych fiatowskich silnikach CDTI udzial jest wiekszy bo dochodzi nawet do 30 % ale to silniki z turbo i do tego diesle. W benach mowi sie ze udzial wynosi bardzo malo niewiecej jak 3 % nawet z racji tego ze benzyniakom łatwiej spelnic normy spalin niz dieslą. Na wszelkiej masci forach wywalaja( zaslepiaja) EGRy ale jeszcze tez dobrym rozwiazaniem jest "oil catch tank" na odmie bo tez ma znaczacy wplyw na zasyfianie egra oraz turbiny jesli mamy.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, o 23:42 
Dobra rozwijamy temat.

Jutro jade wywalać EGR i co lepsze bedzie poprawiany komputer aby komp działał bez EGRa. Czyli bez żadnych oszustów tylko tak jak powinno być. Od 2004 roku w Z22SE nie ma EGR tylko odpowiedni soft.

Tylko teraz mam pytanie co zrobić z rurą od EGR przecież trzeba ją dodatkowo zaślepić.

A i jak to wygląda jak będą mi soft zmieniać, mogą mi wyrzucić chiptuning?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, o 06:02 
Pingu napisał(a):
Jutro jade wywalać EGR i co lepsze bedzie poprawiany komputer aby komp działał bez EGRa. Czyli bez żadnych oszustów tylko tak jak powinno być. Od 2004 roku w Z22SE nie ma EGR tylko odpowiedni soft.

Tylko teraz mam pytanie co zrobić z rurą od EGR przecież trzeba ją dodatkowo zaślepić.

A i jak to wygląda jak będą mi soft zmieniać, mogą mi wyrzucić chiptuning?


nie musisz z rurą nic robić, bo EGR będzie zapewne w pozycji zamkniętej..

jeśli to nie tajemnica to powiedz gdzie będziesz robił i jakie koszty..

chiptuning - jeśli nic nie zmieniałeś - da marne efekty,
poza tym to komp w z22se jest mało przyjazny do poprawy osiągów
i ma bardzo restrykcyjną autoadaptację


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, o 09:27 
Adolvo u mnie teraz się otwarty zostawił.

Chyba nie doczytałeś :) Chodzi mi o to czy przypadkiem mogą mi zepsuć chiptuning i zrobić przez to serie.

A robione w ASO będzie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, o 11:44 
Pingu napisał(a):
Adolvo u mnie teraz się otwarty zostawił.

Chyba nie doczytałeś :) Chodzi mi o to czy przypadkiem mogą mi zepsuć chiptuning i zrobić przez to serie.

A robione w ASO będzie.


chyba faktycznie nie doczytałem.. ;)

jeśli od nowa wgrają cały soft to moim zdaniem wywalą..

P.S.
jaki Ty masz silnik? 2.2?
gdzie robiłeś program?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, o 12:23 
Z tego co wiem, to nie trzeba wgrywać nowego softu żeby wyłączyć EGR. Ja tak nie robiłem, ale słyszałem, że wystarczy się połączyć poprzez program i kliknąć EGR Off, ot takie proste ;p Tę funkcję softy chyba mają w standardzie, ale nie wszędzie da się tak zrobić.
A czy jest to pewna informacja to niestety nie powiem, należałoby zapytać flachowców.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, o 12:28 
Więc wróciłem zawór wywaliłem.

Dla tych, co nie wiedzieli wcześniej jak ja. Zaślepka zatyka oba wyjścia. Wystarczy zaślepić i gra.

U mnie na razie wywalenie jest na plus :)

Jeśli chodzi o soft to nie zmieniałem, bo się u mnie nie da( w oplu nie wgra się oprogramowania dla 2004r do auta z 2000r.). Można to zrobić w od 2003r. Modele od 2004r. mogą już nie mieć zaworu EGR.


A to rozwiązanie Opla w silnikach Z22SE
Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, o 12:30 
aha,,,,czyli nic wiecej mi to nieda!!!!!mam oszukiwacza od kolegi z forum i to starcza!!!!!


Ostatnio edytowano 22 lipca 2009, o 12:35 przez GARNULLI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, o 10:47 
Poprosze o oszukiwacza. Oczywiście zapłace dobrze :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, o 12:02 
Witam w moim Z22SE wczoraj zaślepiłem EGR zaslepką z ASO (Part. no: 24575592
Kat. no: 58 50 526, cena 19 zł +VAT). Zleciłem żeby na zaślepce na jedna śrubę przykręcono moj stary zawór EGR (żeby grzybek od zaworu nie haczył o zaślepkę) - w celu uniknięcia wywalanie błędu. (robocizna w ASO BSP Łódź 65 zł (w tym oczywiście wyczyszczenie błędów). Po zamontowaniu zaslepki zniknęły wcześniejsze problemy z wolnymi obrotami (falowanie) oraz szarpaniem w czasie jazdy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, o 18:40 
No ja dzisiaj właśnie zmontowałam tego cudaka oszukiwacza zobaczymy co będzie jak podłączę :D


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL