Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 11:25

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat elektryki. Tematy Car Audio, Navi, Video itp. omawiane są w innym dziale.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: EGR cheater
PostNapisane: 26 stycznia 2009, o 14:02 
W związku z szalejacym silnikiem, podejrzeniem jako sprawce EGR i brakiem drugiego na podmianke, postanowiłem go zaślepić. Wiem, że niektorzy z Was już to zrobili i wiedza jak to sie robi, a niektorzy maja to jeszcze przed soba (z roznych powodów, o których nie teraz). Dlatego mam nadzieje że ten post będzie pomocny własnie dla nich.
Wszelkie info i materiały zaczerpnąłem ze strony www.z22se.co.uk.
Są dwa sprawdzone sposoby zaslepienia EGR (żeby nie wywalało błędu) - przetestowane przez ze mnie osobiście:
1. Odkrecenie EGR, zaślepienie otworów blaszką (oryginalna GM lub robioną własnorecznie) i pozostawienie EGR podlaczonego do kostki (moze byc przykręcony na 1 śrubę, tak aby wychodzący z dołu grzybek nie haczył o zaślepkę). Wadą tego sposobu jest to, że w przypadku nieprawidłowej pracy EGR komp może wyrzucać błędy.

2. Drugi sposob (przy którym pozostałem) jest zmontowanie EGR cheater'a, wg schematu poniżej
Obrazek
Koszt części to ok 2zł. Zmontowany układ podlaczamy pod kostkę EGR wg schematu (lub łącząc same przewody od kostki z przewodami na pytce - tak łatwiej, ale niszczymy kostkę). EGR mozemy pozostawic na swoim miejscu (jest w pozycji zamknietej) lub go zastapić zaslepką.
Jak pisałem wyżej, u mnie dwa sposoby nie wywalały bledów, silnik pracuje juz normalnie no i zaoszczedzone troche kasy :D
Pozdrawiam i życzę udanego zaślepienia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, o 14:30 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
czy taki sam schemat cheatera mozna zastosowac do wsystkich egr? czy tylko do silnika z22se ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, o 14:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2008, o 20:40
Lokalizacja: Końskie
Imię: Rene
Silnik: X18XE1
Równiez podpinam się pod pytanie SJR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, o 14:49 
Z tego co wiem, to niestety nie, choć nie twierdzę, że wiem wszystko w tym temacie xP Po prostu skompilowałem wiedzę odnosnie cheatera zrobionego do z22se.
Ale z kolei jest tu pole dla specjalistów, aby zaadoptować ten schemat do innych silników.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, o 15:34 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
nie bedzie pasowal ten od z22se.
znalazlem cos takiego i ponoc chodzi z x18xe1
Obrazek

[ Dodano: Wto 27 Sty, 2009 09:45 ]
ok mam schemat do silnikow benzynowych
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, o 17:08 
a czy wystarczy sam układ czy trzeba tez saślepiać? do Z22se?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, o 23:18 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
wystarczy sam uklad. Normalnie zawor EGR jest w satnie zamknietym i nie trzeba blaszki montowac.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, o 11:59 
Dokładnie jak mówi Wesol i ja pisalem powyzej: układ pod kostkę a zawór może zostać tam gdzie jest. Chyba, że np.sie zacial w pozycji otwartej, to dupa zbita, trzeba tez zaslepkę władować.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 13:13 
Dzisiaj byłem w serwisie (więcej w moim wątku w dziale "Moja Coupe") i mam do wymiany EGR. Cały czas zastanawiam się nad tym "EGR cheaterem", czy to bezpieczne w ogóle? Cena za nowy EGR to 1046 PLN i jest do sprowadzenia, czas oczekiwania nawet 2 tygodnie, auto do tego czasu uziemione to masakra dla mnie, ale może jednak warto wymienić, a nie bawić się w oszukiwanie tego? Co doradzacie Panowie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 13:23 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
ja bym zalozyl egr cheater :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 13:50 
Ja mam cheater i śmiga rewelacyjnie. Wg mnie szkoda tyle kasy, to jest przecież 1/6 silnika! Lutuj układ, a jakby jednak coś szwankowało, to zawsze możesz kupić później.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 13:59 
panowie mi egr juz 2 lata temu siadal....ale zaslepilem go i hula jak tralala!!!!ale raz na czas (raz na 3 dni)wyskakuje mi ta kontrolka silnika!!!zastanawiam sie czy to mi aby niezaszkodzi w przyszlosci i czy nielepiej wlasnie mi walnac tego cheatera???co sadzicie!!!???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 14:16 
Czy ktoś z ekipy szczecińsko-nadmorskiej mógłby mi przy tym ewentualnie pomóc? Prosiłbym o PW.

[ Dodano: Pią 06 Mar, 2009 15:40 ]
P.S.
Dzwoniłem właśnie do ASO na Mieszka I-go w Szczecinie i zaślepka do EGR kosztuje 23 PLN. Dostałem sprzeczne informacje, bo w dziale części i akcesoriów Pan powiedział, że jest do kupna taka zaślepka, a w dziale serwisowym powiedziano mi, że nie robili czegoś takiego do tej pory, ale jeśli będę chciał, to oczywiście podejmą się tego. Rozumiem, że ta zaślepka działa dokładnie tak samo, jak EGR-cheater? Pomoże to rozwiązać mój problem? Jakby co nowy EGR zawsze można zamówić, gdyby jednak coś nie funkcjonowało. Zastanawiam się, czy zaryzykować...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 20:33 
Zaślepka to jest kawałek odpowiednio wyciętej i pomalowanej blaszki, którą się wkręca zamiast EGRa. Ma ona za zadanie TYLKO zaślepić otwór po zaworze. Natomiast cheater, jest to układ symulujący działanie EGRa, po to, żeby komputer się nie połapał że go tam nie ma. Podpięcie cheatera nie rozwiązuje problemu zaślepienia otworu (dlatego kupuje się zaslepkę albo zostawia sie EGR niepodłączony). Zaślepkę można sobie samemu wyciąć z blachy, wystarczy odrysować na kształt EGR, porobić otwory, dać pod spód silikon wysokotemperaturowy i przykręcić.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, o 23:12 
no ja wlasnie na poczekaniu na warsztacie zrobilismy z pustej puszki--jak to mowia na patencie najlepiej....hehe...wiec rozumiem ze lepiej by bylo dla samochodu zalorzyc pomomo zaslepienia rowniez i cheatera!!!!(jesli zle mowie to mnie poprawic!!!)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL