Astra Coupé Club
http://www.astracoupe.pl/forum/

wymiana rozrządu
http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=979
Strona 15 z 20

Autor:  Zlatan [ 4 stycznia 2010, o 13:45 ]
Tytuł: 

AreDee napisał(a):
Witam. Panowie mam takie pytanie, otóż niedawno zakupiłem piekna bertone 1.8 125kM 2002r i jak wiadomo trzeba wymienic rozrząd bo ma przejechane 124 000 i nie wiadomo czy nie był cofany itp... tylko że dziwi mnie jedna rzecz... To jest silnik 1.8 a znalazłem pod maska oznaczenie Z20Let. Co jest grane?


Kolego, w tym temacie nie będziemy dochodzić jaki masz silnik. Posty nie na temat wyleciały. Dalsze OT nie będzie tolerowane i polecą ostrzeżenia!

Autor:  MANIECZKA [ 23 kwietnia 2010, o 17:41 ]
Tytuł:  Re:

Panowie mam pytanie:

Co potrzebuje dokładnie i jakie części do Kompletnej wymiany rozrządu - podkreślam to z całą Mocą hehe :D Kompletnego...w silniku Z22SE z VIKI C ) ten z tą poprawioną dyszą czy jakoś tak...

Potrzebuję konkretnej odpowiedzi...by wszystko było cacy zrobione w aucie...i później nie musiał się cackać z wymianą czegoś bo zapomniałem...

Uderzyło już 65tyś silnikowi więc czas na wymianę jak pisał SirAdam ::coll

Autor:  MANIECZKA [ 23 kwietnia 2010, o 20:09 ]
Tytuł:  Re: Re:

Przepraszam, że piszę jeden pod drugim ale mam pewne wątpliwości co do oznaczenia tego silnika...

czy to nie jest przypadkiem Z22XE (147KM, 108kW)???... spojrzałem w lewy bok silnika i widzę tam ten pasek...

jak na foto:

Obrazek

Czy ewentualnie pod tą osłoną co zaznaczone na czerwono jest ten łańcuch?...

Obrazek

jak rozumiem wypowiedzi z forum łańcuch jest do dużych przebiegów przystosowany...?czy go też trzeba wymieniać?...


Może ktoś się dokładnie tu wypowiedzieć...na powyższe kwestie?

Autor:  rall [ 23 kwietnia 2010, o 22:46 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

Z tego co pamiętam to kwestia łańcucha była omawiana tak z hmmm miliard trzy razy.
Łańucha teoretycznie nie trzeba wymienić, ale ze względu na wadę konstrukcyjną tych silników użykownicy zalecali raz wymienić i mieć już po prostu spokój a nie jezdzić z nerwami czy wytrzyma czy nie. Jednakże napisałeś, że już w tym silniku jest wymieniona dysza smarująca (która przysporzyła tylu kłopotów) więc w zasadzie nie musisz wymieniać łańcucha.

Przytoczę jednak słowa które gdzieś przeczytałem: "Problem łańcucha został jedynie poprawiony, nigdy nie został całkowicie usunięty/naprawiony".

Wniosek prosty, jeśli Cię stać i możesz - wymień. Jeśli nie to zostaw, kłopotu nie powinno być ale to istna loteria.

Co do części potrzebnych na wymiane też było pisane, musisz sobie poszukać.

Autor:  marcinpsk [ 24 kwietnia 2010, o 06:30 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

Tak lancuch jest pod ta obudowa.
Ale po co przy tak malym przebiegu chcesz lancuch rozrzadu wymieniac ?? Halasuje czy daje jakies inne niepokojace objawy ??
Jak bedzie mial nalatane ze 200 tys km ten silnik to wtedy mozna profilaktycznie wymienic.

Autor:  MANIECZKA [ 25 kwietnia 2010, o 15:37 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

Dlatego Marcin napisałem, że łańcuch to łańcuch - czytam to forum i wiem, że on może przelatać i z 200tyś bez wymiany...o tej dyszy też wspominałem, czytałem jakie silniki...itd...ja mam z VIKI C ...i jak dobrze mówisz jest prawie newka...sztefka...
Także moje pytanie było co jest konkretnie potrzebne do wymiany KOMPLETNEGO rozrządu...

i do tego czy te rolki i pasek też się wymienia od razu z łańcuchem itd...chcę tu konkretnej odpowiedzi...jeśli masz taką wiedzę to napisz...
on rzeczywiście żadnych odgłosów itd nie wydaje a po prostu coś lekkiego z pod tej jednej rolki cieknie/ciekło...

Autor:  Tomek3561 [ 25 kwietnia 2010, o 17:53 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

To jest rozrząd do silnika Z22XE a w astrze jest silnik Z22SE. Jedynym paskiem występującym w naszych silnikach jest pasek wieloklinowy napędzający osprzęt silnika.

Autor:  MANIECZKA [ 25 kwietnia 2010, o 17:58 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

Wymieńcie mi proszę co wchodzi w skład KOMPLETNEGO rozrządu do Z22SE ::zzz ::wow2

ps. Tomek dzięki za uświadomienie...że to pasek wieloklinowy

Autor:  Tomek3561 [ 25 kwietnia 2010, o 18:03 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

Sprawdź na allegro. W tej chwili są dwa zestawy.

Autor:  MANIECZKA [ 25 kwietnia 2010, o 18:14 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

Obrazek

tego nie wymieniam bo nie ma żadnych objawów że coś jest nie tak...

a lekko olej pociekł od strony tej i tu co na czerwono zaznaczone a na czarno gdzie skapuje( pewnie po pasku jakoś...:

Obrazek

Autor:  Tomek3561 [ 25 kwietnia 2010, o 18:20 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

To jest napinacz paska wieloklinowego. Może łożysko jest na wykończeniu i wypłynął z niego smar.

Autor:  scorpio1987 [ 6 maja 2010, o 08:28 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

Panowie mam pytanie na co stawiać? Tzn. orginalny rozrząd GM z pompą wody czy SKF?? pytam bo różnica stosunkowo nie wielka ok. 300zł więcej kosztuje orginał z wymianą od SKF...??

Autor:  radekastra [ 6 maja 2010, o 08:44 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

ja wymieniałem ost. to postawiłem na Skf(pompa wody, łożyska, rolki, napinacz) i pasek Continental Contitech, jeśli chodzi o zamienniki to skf chyba najlepiej stoi... i zawsze 300zł w kieszeni;)

Autor:  marcinpsk [ 6 maja 2010, o 13:35 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

ruvielle, skf, littens, ina, gates, contitech lub ori. Na takie moszesz smailo stawiac o ile orginaly. Pozatym firmy, ktore wymienilem produkuja dla GM wiec po co przeplacac za orginal, skoro w opakowaniu i tak bedzie to samo ??

Autor:  radekastra [ 6 maja 2010, o 18:08 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu

słyszał. jak zaopatruje się w intercarsie iem że ina jest jakby pod firmą skf.. tam mówią że skf raczej stoi nawyżej... dokładnie po co przepłacać, podobnie jak valeo które robi pod vw gdzie ta sama część z jednej fabryki bez znaczka vw kosztuje np 300zł taniej...

Strona 15 z 20 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/