Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 3 grudnia 2021, o 16:20

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2010, o 13:45 
AreDee napisał(a):
Witam. Panowie mam takie pytanie, otóż niedawno zakupiłem piekna bertone 1.8 125kM 2002r i jak wiadomo trzeba wymienic rozrząd bo ma przejechane 124 000 i nie wiadomo czy nie był cofany itp... tylko że dziwi mnie jedna rzecz... To jest silnik 1.8 a znalazłem pod maska oznaczenie Z20Let. Co jest grane?


Kolego, w tym temacie nie będziemy dochodzić jaki masz silnik. Posty nie na temat wyleciały. Dalsze OT nie będzie tolerowane i polecą ostrzeżenia!


Góra
  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, o 17:41 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Panowie mam pytanie:

Co potrzebuje dokładnie i jakie części do Kompletnej wymiany rozrządu - podkreślam to z całą Mocą hehe :D Kompletnego...w silniku Z22SE z VIKI C ) ten z tą poprawioną dyszą czy jakoś tak...

Potrzebuję konkretnej odpowiedzi...by wszystko było cacy zrobione w aucie...i później nie musiał się cackać z wymianą czegoś bo zapomniałem...

Uderzyło już 65tyś silnikowi więc czas na wymianę jak pisał SirAdam ::coll

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re:
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, o 20:09 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Przepraszam, że piszę jeden pod drugim ale mam pewne wątpliwości co do oznaczenia tego silnika...

czy to nie jest przypadkiem Z22XE (147KM, 108kW)???... spojrzałem w lewy bok silnika i widzę tam ten pasek...

jak na foto:

Obrazek

Czy ewentualnie pod tą osłoną co zaznaczone na czerwono jest ten łańcuch?...

Obrazek

jak rozumiem wypowiedzi z forum łańcuch jest do dużych przebiegów przystosowany...?czy go też trzeba wymieniać?...


Może ktoś się dokładnie tu wypowiedzieć...na powyższe kwestie?

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, o 22:46 
Z tego co pamiętam to kwestia łańcucha była omawiana tak z hmmm miliard trzy razy.
Łańucha teoretycznie nie trzeba wymienić, ale ze względu na wadę konstrukcyjną tych silników użykownicy zalecali raz wymienić i mieć już po prostu spokój a nie jezdzić z nerwami czy wytrzyma czy nie. Jednakże napisałeś, że już w tym silniku jest wymieniona dysza smarująca (która przysporzyła tylu kłopotów) więc w zasadzie nie musisz wymieniać łańcucha.

Przytoczę jednak słowa które gdzieś przeczytałem: "Problem łańcucha został jedynie poprawiony, nigdy nie został całkowicie usunięty/naprawiony".

Wniosek prosty, jeśli Cię stać i możesz - wymień. Jeśli nie to zostaw, kłopotu nie powinno być ale to istna loteria.

Co do części potrzebnych na wymiane też było pisane, musisz sobie poszukać.


Góra
  
 
PostNapisane: 24 kwietnia 2010, o 06:30 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Tak lancuch jest pod ta obudowa.
Ale po co przy tak malym przebiegu chcesz lancuch rozrzadu wymieniac ?? Halasuje czy daje jakies inne niepokojace objawy ??
Jak bedzie mial nalatane ze 200 tys km ten silnik to wtedy mozna profilaktycznie wymienic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, o 15:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Dlatego Marcin napisałem, że łańcuch to łańcuch - czytam to forum i wiem, że on może przelatać i z 200tyś bez wymiany...o tej dyszy też wspominałem, czytałem jakie silniki...itd...ja mam z VIKI C ...i jak dobrze mówisz jest prawie newka...sztefka...
Także moje pytanie było co jest konkretnie potrzebne do wymiany KOMPLETNEGO rozrządu...

i do tego czy te rolki i pasek też się wymienia od razu z łańcuchem itd...chcę tu konkretnej odpowiedzi...jeśli masz taką wiedzę to napisz...
on rzeczywiście żadnych odgłosów itd nie wydaje a po prostu coś lekkiego z pod tej jednej rolki cieknie/ciekło...

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, o 17:53 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 21 marca 2009, o 13:22
Lokalizacja: Grajewo
Imię: Tomek
Silnik: Z22SE
To jest rozrząd do silnika Z22XE a w astrze jest silnik Z22SE. Jedynym paskiem występującym w naszych silnikach jest pasek wieloklinowy napędzający osprzęt silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, o 17:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Wymieńcie mi proszę co wchodzi w skład KOMPLETNEGO rozrządu do Z22SE ::zzz ::wow2

ps. Tomek dzięki za uświadomienie...że to pasek wieloklinowy

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, o 18:03 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 21 marca 2009, o 13:22
Lokalizacja: Grajewo
Imię: Tomek
Silnik: Z22SE
Sprawdź na allegro. W tej chwili są dwa zestawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, o 18:14 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 grudnia 2007, o 13:51
Lokalizacja: Warszawa - Okęcie
Imię: Tomasz
Silnik: Z22SE
Obrazek

tego nie wymieniam bo nie ma żadnych objawów że coś jest nie tak...

a lekko olej pociekł od strony tej i tu co na czerwono zaznaczone a na czarno gdzie skapuje( pewnie po pasku jakoś...:

Obrazek

_________________
kom: 517715008

Maine Garage: http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=2890


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, o 18:20 
Offline
Forumowicz
Forumowicz

Dołączył(a): 21 marca 2009, o 13:22
Lokalizacja: Grajewo
Imię: Tomek
Silnik: Z22SE
To jest napinacz paska wieloklinowego. Może łożysko jest na wykończeniu i wypłynął z niego smar.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2010, o 08:28 
Panowie mam pytanie na co stawiać? Tzn. orginalny rozrząd GM z pompą wody czy SKF?? pytam bo różnica stosunkowo nie wielka ok. 300zł więcej kosztuje orginał z wymianą od SKF...??


Góra
  
 
PostNapisane: 6 maja 2010, o 08:44 
ja wymieniałem ost. to postawiłem na Skf(pompa wody, łożyska, rolki, napinacz) i pasek Continental Contitech, jeśli chodzi o zamienniki to skf chyba najlepiej stoi... i zawsze 300zł w kieszeni;)


Góra
  
 
PostNapisane: 6 maja 2010, o 13:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
ruvielle, skf, littens, ina, gates, contitech lub ori. Na takie moszesz smailo stawiac o ile orginaly. Pozatym firmy, ktore wymienilem produkuja dla GM wiec po co przeplacac za orginal, skoro w opakowaniu i tak bedzie to samo ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2010, o 18:08 
słyszał. jak zaopatruje się w intercarsie iem że ina jest jakby pod firmą skf.. tam mówią że skf raczej stoi nawyżej... dokładnie po co przepłacać, podobnie jak valeo które robi pod vw gdzie ta sama część z jednej fabryki bez znaczka vw kosztuje np 300zł taniej...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 295 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL