Astra Coupé Club
http://www.astracoupe.pl/forum/

Olej w skrzyni biegów
http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=895
Strona 3 z 10

Autor:  kamel [ 7 grudnia 2009, o 12:20 ]
Tytuł: 

Do skrzyni przekładniowej z cięgnami zmiany biegów (f23)- około 1,55dm3. Korek kontrolny znajduje się z lewej strony z tyłu na skrzynce przekładniowej. Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu kontrolnego. Aby dolać wykręcić śrubę odpowietrzającą na pokrywie mechanizmu zmiany biegów. Potem podważyć i zdjąć osłonę, jeśli jest zamontowana. Wlewać powoli olej aż wypłynie przez otwór kontrolny.


źródło "sam naprawiam"...

Autor:  Ślimak [ 7 grudnia 2009, o 14:10 ]
Tytuł: 

jeśli chodzi o otwór kontrolny to jak się do niego dostać? Po otwarciu maski po prawej stronie na skrzynce z przodu jest taki plastikowy korek (myślę, że to jest to), odkręca się go, podważa, nie chciałbym go połamać.

Autor:  cezzar [ 8 grudnia 2009, o 00:05 ]
Tytuł: 

Ślimak napisał(a):
plastikowy korek (myślę, że to jest to), odkręca się go, podważa, nie chciałbym go połamać.


Naprawde nie zabieraj sie za to sam jak nie masz pojecia gdzie jest korek.

Autor:  kolezka [ 8 grudnia 2009, o 00:18 ]
Tytuł: 

Ślimak napisał(a):
Po otwarciu maski po prawej stronie na skrzynce z przodu jest taki plastikowy korek (myślę, że to jest to), odkręca się go, podważa, nie chciałbym go połamać.

Stojąc przed samochodem to będzie on po prawej stronie obudowy skrzyni.
Najlepiej wjechać gdzieś na kanał, wtedy go odkręcasz (to jest coś w stylu zakrętki od spuszczania oleju), więc odkręcasz to i uzupełniasz olej do stanu takiego, żeby nie wypływał.

Autor:  marcinpsk [ 8 grudnia 2009, o 16:52 ]
Tytuł: 

Najlepiej i najlatwiej dostac sie do korka ustalajacego to odkrecic lewe kolo i wtedy powinno byuc widac.

Autor:  Ślimak [ 8 grudnia 2009, o 17:16 ]
Tytuł: 

Jak się dobrze popatrzy z góry, to też go widać. Jutro wjadę na kanał i spróbuje go odkręcić. Zastanawiało mnie tylko, że nie ma jak go chwycić kluczem, bo jest cały okrągły.

Autor:  marcinpsk [ 8 grudnia 2009, o 17:25 ]
Tytuł: 

Ślimak napisał(a):
jest cały okrągły.


I pewnie ma w srodku otwor na klucz TORX lub AMPUL , ale tego zapewne z gory nie zauwazyles. ;D

Autor:  Boro [ 8 grudnia 2009, o 17:57 ]
Tytuł: 

damiank4 napisał(a):
Do skrzyni przekładniowej z cięgnami zmiany biegów (f23)- około 1,55dm3. Korek kontrolny znajduje się z lewej strony z tyłu na skrzynce przekładniowej. Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu kontrolnego. Aby dolać wykręcić śrubę odpowietrzającą na pokrywie mechanizmu zmiany biegów. Potem podważyć i zdjąć osłonę, jeśli jest zamontowana. Wlewać powoli olej aż wypłynie przez otwór kontrolny.


źródło "sam naprawiam"...

W 1.8 nie ma skrzyni F23 ...
Korka szukaj przy lewej półosi powinien być odkręcany kluczem 13 (chyba że ktoś wstawił jakiś zamiennik ) Olej wlewasz do momentu aż nie zacznie się sączyć olej z tego otworu... zakrecasz korek i po sprawie. Pozdro

Autor:  Ślimak [ 8 grudnia 2009, o 18:11 ]
Tytuł: 

marcinpsk masz rację, w środku korka jest jakiś zawalony otwór, może to być miejsce na torx lub ampul. :O

Autor:  sjR [ 8 grudnia 2009, o 18:28 ]
Tytuł: 

to jest miejsce na TORX.
pzdr.

Autor:  sokal [ 9 grudnia 2009, o 17:43 ]
Tytuł: 

od razu kup podkładke pod dekiel (w 1,8 jest skrzynia F17). Nie zabieraj się sam za to, trzeba do tego umiejetności i narzędzi porządnych, chyba że masz to wszystko. Jak rozgrzebiesz robote to nawet nie dojedziesz do mechanika po ratunek.

Autor:  Ślimak [ 11 grudnia 2009, o 13:53 ]
Tytuł: 

Coś chyba jest nie tak, wyciągnęłem ten korek, nie ma gwintu, ma około 3 cm długości i na końcu jest kulka. Czy to jest napewno do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni?

[ Dodano: Pią 11 Gru, 2009 16:46 ]
Tylko dolałem 100 ml oleju GM, przez otwór odpowietrzający. Wygląda na to, że żadnego otworu kontrolnego nie ma.

Autor:  Ślimak [ 30 stycznia 2010, o 10:02 ]
Tytuł:  Re: Olej w skrzyni biegów

Ciężko wchodziła dwójka i czasami był zgrzyt. Odkręciłem dekielek na dole skrzyni, wypuściłem olej, ku mojemu zdziwieniu wyleciało tylko 0,9 l. Dałem nową uszczelkę, przykręciłem dekielek, zalałem 1,65 l świeżego oleju GM. Teraz wszystkie biegi wchodzą delikatnie bez żadnych zgrzytów ::pijak

Autor:  Trust [ 8 kwietnia 2010, o 10:46 ]
Tytuł:  Re: Olej w skrzyni biegów

Małe pytanie z mojej strony. Zainteresowałem się olejem o którym była mowa wcześniej (CASTROL SMX-S 75W-85 SMXS-12X.5) lecz wypowiadali się użytkownicy QP Turbo w większości mówiąc o skrzyni f23. Jak się orientuję w moim skromnym 1.8 gości F17. I teraz zastanawiam się czy będzie on pasować czy też lepiej pojechać do ASO i kupić orginał ?

Autor:  ryba1 [ 8 kwietnia 2010, o 10:53 ]
Tytuł:  Re: Olej w skrzyni biegów

Cytuj:
kupić orginał ?


tak zrób.oryginał to oryginał.a co brakuje Ci w skrzyni oleju?czy tak po prostu chcesz se wymienić?

Strona 3 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/