Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 18:33

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 października 2010, o 21:42 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
Jarko napisał(a):
Poza tym w oplu po "vinie" dopasowali mi olej GM 19 40 182, a w innym ASO po tym samym nr VIN 19 40 768

Zalej skrzynie SMX-S i bedzie ok.
Sposob wymiany opisalem juz.
Wlewa sie tyle zeby bylo do przelewu przez korek przelewowy i podem dolewa jeszcze 0,25 ltr.
Gotowe.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 października 2010, o 08:07 
Może w przyszłości ale w tym momencie mam już kupiony GM 19 40 182, tylko pytanie czy on jest do LET'a F23 ?


Góra
  
 
PostNapisane: 20 października 2010, o 12:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Taka mała stronka z informacją na temat skrzyni F23 i wymiany oleum napisana na bazie doświadczeń na forach niemieckich. Jak myślicie po jaką ... skrzynia ma 3 korki ? -> "Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace."

Skoro tak trudno kliknąć na linka to zamieszczam cytowanie z tejże stronki:
Kod:
Skrzynie F23 produkowane przez Getrag, mialy przenosic moment obrotowy do 210Nm i wychodzily w kilku roznych modelach
 - poznac je mozna np. po hydraulicznym sterowaniu sprzegla lub 2 cieglach zmiany biegow.
Generalnie F23 roznily sie obudowami i przelozeniem glownym.
Najczesciej byly spotykane w Astrach i Zafirach, ale takze w poliftowych Vectrach z silnikami x20xev, x25xe, z26se, y22dth, x20dth i x20dti.
Do T41/2003 (czyli wszytkie Vectry B) mialy wade konstrukcyjna, ktora powodowala w warunkach niskiej temperatury ciezkie wbijanie 1-2-3 biegu.
Odpowiadalo za to jedne z kol zebatych.
Akcja serwisowa byla przeprowadzana na zyczenie i stosowano zestaw reperacyjny: 9201451 / Katalognr.: 16 07 013.
To definitywnie konczylo problemy z wbijaniem zimnych biegow 1-2-3.
Przed T41/2003 stosowano nadlewanie oleju (ok. +0.5l) w F23 przeciw huczeniu i ciezko wchodzacym 1-2-3 biegom.
F23 jest bardzo wrazliwa na olej skrzynia i jest jedyna ze skrzyn, gdzie co 24 miesiace wymienia sie olej - po to m.inn. korek spustu oleju.
Zauwazamy tez 2 standardowa wade F23 - huczenie lozysk podczas jazdy.
Waznym jest, ze specjalnie dla tej skrzyni Opel opracowal olej (rowniez F17 mialo specjalny olej) i nalezy tylko ten olej stosowac: jest to MTF 0063 75w-85, numer katalogowy Opel 1940768.
Jedynym mozliwym zamiennikiem jest Castrol SMX-S - ale nie sprawdza sie tak dobrze w warunkach zimowych.
Inne oleje absolutnie nie nadaja sie do F23 - beda powodowaly zla synchronizacje biegow, wieksze huczenie skrzyni, uniemozliwial wbicie 1-2-3 biegu.
Nie wolno zapomniec rowniez o 2 innych rzeczach w przypadku F23:
1.Odpowietrzenie hydrauliki sprzegla (madry Wescik rok po przypaleniu sprzegla)
2. Regulacja ciegiel zmiany biegow.
3.Jesli cieknie olej, to mozliwe 3 miejsca - korki kontrolny i spustu, oraz simmering.


WYMIANA OLEJU:  nalezy pamietac o 3 rzeczach:

1. Olej Opel 1940768 

2. Ilosc 1.75l w kazdym standardowym przypadku, 2.1-2.35l jesli skrzynia huczy lub gdy na korku wlewu oleju do skrzyni znajduje sie zolte oznaczenie

3. Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace.

4. Sposob wymiany oleju: Olej spuszczamy na kanale lub podnosniku, bo dosc chlapie, koniecznie na goracej skrzyni, pozwalamy mu zcieknac ok. 15 minut. Potem dokrecamy korek spustowy momentem ok.35Nm, odkrecamy korek kontrolny i wlewu oleju. Korzystajac z dosc duzego, czystego lejka, zalewamy skrzynie do poziomu korka kontrolnego - wchodzi ok 1.55l. Zakrecamy korek kontrolny i dolewamy nadlewke, czyli 0.2l w kazdym przypadku, 0,5-0.7l w przypadku huczacej skrzyni lub zoltego oznaczenia na korku wlewu.

REGULACJA CIEGIEL:

1. Trzeba zciagnac mieszek i dostac sie do wybieraka dzwigni zmiany biegow.
2. Wrzucamy na luz
3. Blokujemy dzwignie zmiany biegow srebrna zawleczka znajdujaca sie przy kuli dzwigni.
4. Wypinamy zawleczki ciegiel przy dzwigni
5. Udajemy sie pod maske i reka zmieniamy pokolei wszytkie biegi wybierakiem na skrzyni konczac na polozeniu luz. Przy wbitym biegu nie damy rady zapiec ciegiel do wybieraka przy dzwigni.
6. Zapinamy zawleczki ciegiel.
Wszystkie biegi powinny ladnie wchodzic przy wlaczonym silniku i wcisnietym sprzegle.


"specjalnie dla tej skrzyni Opel opracowal olej... i nalezy tylko ten olej stosowac: jest to MTF 0063 75w-85, numer katalogowy Opel 1940768. Jedynym mozliwym zamiennikiem jest Castrol SMX-S..."

Te dwa oleje są sprawdzone i polecane - czy jakiś inny "nowszy" olej jest lepszy to trzeba by się zapytać firmę Getrag albo GM(nie mylić z ASO).

edit: dodatkowo link do wątku na forum astra4ever

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 października 2010, o 00:16 
Jak rozpoznać huczenie skrzyni, a zwłaszcza jak ktoś jeździ od nabycia, to mu się to może normalne wydawać nawet jeśli :]

Czyli generalnie można profilaktycznie nadlewkę zrobić ??
Tak poza tym.. wiadomo że nie jest wskazane mieszanie starego z nowym olejem, ale czy można w ogóle ??


Góra
  
 
PostNapisane: 21 października 2010, o 20:06 
Jarko napisał(a):
Tak poza tym.. wiadomo że nie jest wskazane mieszanie starego z nowym olejem, ale czy można w ogóle ??

Nie - nie można jak chcesz żeby to działało jak najdłużej.


Góra
  
 
PostNapisane: 21 października 2010, o 20:50 
Cytat z ASO kraków "...dolewa się". (...)


Góra
  
 
PostNapisane: 21 października 2010, o 20:56 
Dla mnie tylko nowy świeży olej i jednie taki, który zaleca producent..
Przynajmniej takie jest moje zdanie, zawsze jak się za coś biorę to robię wszystko od a do z nigdy "po łebkach"...


Góra
  
 
PostNapisane: 22 października 2010, o 19:26 
No ale skoro zostaje te ~0,5L to tak czy siak się miesza...
Też jestem za robieniem czegoś raz, a dobrze, wiec jednak dokupię sobie jeszcze literka poza tym co już mam,
myślę że będzie akurat 2L +/- to co zostanie do odpowiedniego poziomu.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi.


Góra
  
 
PostNapisane: 3 listopada 2010, o 21:38 
Zalałem dziś nowego oleju, stary wyleciał elegancko i zalałem 2L nowego,
tyle było trzeba żeby się przelało przez kontrolny korek.
Żadnych żółtych oznaczeń nie zauważyłem wiec myślę ze 2L będzie akurat.
Może się komuś przyda takie info.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 13:00 
Jarko napisał(a):
Zalałem dziś nowego oleju, stary wyleciał elegancko i zalałem 2L nowego,
tyle było trzeba żeby się przelało przez kontrolny korek.
Żadnych żółtych oznaczeń nie zauważyłem wiec myślę ze 2L będzie akurat.
Może się komuś przyda takie info.


Zauważyłeś jakąś różnicę w pracy skrzyni?


Góra
  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 17:18 
Jak dla mnie nie ma różnicy. Wiem że zimą na zimnym aucie czasami ciężej pierwszy i drugi bieg wchodził,
ale to parę chwil po odpaleniu auta tylko, także dopiero pewnie na mrozach się okaże czy jakaś różnica będzie.
Teraz nie zauważam raczej żadnej.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 19:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Jarko napisał(a):
Wiem że zimą na zimnym aucie czasami ciężej pierwszy i drugi bieg wchodził,
ale to parę chwil po odpaleniu auta tylko,
u mnie sie to samo dzieje, pewnie plyn zamarza :/

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 22:29 
Polus napisał(a):
u mnie sie to samo dzieje, pewnie plyn zamarza


U mnie też.

SirAdam napisał(a):
Wlewa sie tyle zeby bylo do przelewu przez korek przelewowy i podem dolewa jeszcze 0,25 ltr.


Te 0,25 dolewa się również przez korek przelewowy (kontrolny) czy też inną drogą?


Góra
  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 23:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Polus napisał(a):
pewnie plyn zamarza

Jaki płyn? Olej w skrzyni?

Polus,cezzar sprawdźcie linki od strony skrzyni.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 listopada 2010, o 23:36 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
Jaki płyn? Olej w skrzyni?
Dokladnie, olej w skrzyni zmienia stan skupienia pod wplywem niskiej temp, na to mi wyglada. Po odpaleniu samochodu i przejechaniu kilku km jest juz ok.

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL