Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 00:05

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2009, o 12:20 
Do skrzyni przekładniowej z cięgnami zmiany biegów (f23)- około 1,55dm3. Korek kontrolny znajduje się z lewej strony z tyłu na skrzynce przekładniowej. Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu kontrolnego. Aby dolać wykręcić śrubę odpowietrzającą na pokrywie mechanizmu zmiany biegów. Potem podważyć i zdjąć osłonę, jeśli jest zamontowana. Wlewać powoli olej aż wypłynie przez otwór kontrolny.


źródło "sam naprawiam"...


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2009, o 12:22 przez kamel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2009, o 14:10 
jeśli chodzi o otwór kontrolny to jak się do niego dostać? Po otwarciu maski po prawej stronie na skrzynce z przodu jest taki plastikowy korek (myślę, że to jest to), odkręca się go, podważa, nie chciałbym go połamać.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2009, o 00:05 
Ślimak napisał(a):
plastikowy korek (myślę, że to jest to), odkręca się go, podważa, nie chciałbym go połamać.


Naprawde nie zabieraj sie za to sam jak nie masz pojecia gdzie jest korek.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2009, o 00:18 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Ślimak napisał(a):
Po otwarciu maski po prawej stronie na skrzynce z przodu jest taki plastikowy korek (myślę, że to jest to), odkręca się go, podważa, nie chciałbym go połamać.

Stojąc przed samochodem to będzie on po prawej stronie obudowy skrzyni.
Najlepiej wjechać gdzieś na kanał, wtedy go odkręcasz (to jest coś w stylu zakrętki od spuszczania oleju), więc odkręcasz to i uzupełniasz olej do stanu takiego, żeby nie wypływał.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2009, o 16:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Najlepiej i najlatwiej dostac sie do korka ustalajacego to odkrecic lewe kolo i wtedy powinno byuc widac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2009, o 17:16 
Jak się dobrze popatrzy z góry, to też go widać. Jutro wjadę na kanał i spróbuje go odkręcić. Zastanawiało mnie tylko, że nie ma jak go chwycić kluczem, bo jest cały okrągły.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2009, o 17:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Ślimak napisał(a):
jest cały okrągły.


I pewnie ma w srodku otwor na klucz TORX lub AMPUL , ale tego zapewne z gory nie zauwazyles. ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2009, o 17:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
damiank4 napisał(a):
Do skrzyni przekładniowej z cięgnami zmiany biegów (f23)- około 1,55dm3. Korek kontrolny znajduje się z lewej strony z tyłu na skrzynce przekładniowej. Poziom oleju powinien sięgać do dolnej krawędzi otworu kontrolnego. Aby dolać wykręcić śrubę odpowietrzającą na pokrywie mechanizmu zmiany biegów. Potem podważyć i zdjąć osłonę, jeśli jest zamontowana. Wlewać powoli olej aż wypłynie przez otwór kontrolny.


źródło "sam naprawiam"...

W 1.8 nie ma skrzyni F23 ...
Korka szukaj przy lewej półosi powinien być odkręcany kluczem 13 (chyba że ktoś wstawił jakiś zamiennik ) Olej wlewasz do momentu aż nie zacznie się sączyć olej z tego otworu... zakrecasz korek i po sprawie. Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2009, o 18:11 
marcinpsk masz rację, w środku korka jest jakiś zawalony otwór, może to być miejsce na torx lub ampul. :O


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2009, o 18:28 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
to jest miejsce na TORX.
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2009, o 17:43 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
od razu kup podkładke pod dekiel (w 1,8 jest skrzynia F17). Nie zabieraj się sam za to, trzeba do tego umiejetności i narzędzi porządnych, chyba że masz to wszystko. Jak rozgrzebiesz robote to nawet nie dojedziesz do mechanika po ratunek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2009, o 13:53 
Coś chyba jest nie tak, wyciągnęłem ten korek, nie ma gwintu, ma około 3 cm długości i na końcu jest kulka. Czy to jest napewno do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni?

[ Dodano: Pią 11 Gru, 2009 16:46 ]
Tylko dolałem 100 ml oleju GM, przez otwór odpowietrzający. Wygląda na to, że żadnego otworu kontrolnego nie ma.


Góra
  
 
PostNapisane: 30 stycznia 2010, o 10:02 
Ciężko wchodziła dwójka i czasami był zgrzyt. Odkręciłem dekielek na dole skrzyni, wypuściłem olej, ku mojemu zdziwieniu wyleciało tylko 0,9 l. Dałem nową uszczelkę, przykręciłem dekielek, zalałem 1,65 l świeżego oleju GM. Teraz wszystkie biegi wchodzą delikatnie bez żadnych zgrzytów ::pijak


Góra
  
 
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, o 10:46 
Małe pytanie z mojej strony. Zainteresowałem się olejem o którym była mowa wcześniej (CASTROL SMX-S 75W-85 SMXS-12X.5) lecz wypowiadali się użytkownicy QP Turbo w większości mówiąc o skrzyni f23. Jak się orientuję w moim skromnym 1.8 gości F17. I teraz zastanawiam się czy będzie on pasować czy też lepiej pojechać do ASO i kupić orginał ?


Góra
  
 
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, o 10:53 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
Cytuj:
kupić orginał ?


tak zrób.oryginał to oryginał.a co brakuje Ci w skrzyni oleju?czy tak po prostu chcesz se wymienić?

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL