Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 marca 2024, o 11:17

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, o 11:05 
ryba1 napisał(a):
Cytuj:
kupić orginał ?


tak zrób.oryginał to oryginał.a co brakuje Ci w skrzyni oleju?czy tak po prostu chcesz se wymienić?


Przy kupnie samochodu mechanik u którego byłem mówił, że coś wskazuje na niski poziom i najlepiej będzie gdy się go wymieni, a z racji tego, iż biorę się za QP poważnie począwszy od mechaniki skończywszy na nadwoziu to pójdę jego tropem w tej kwestii. :)


Góra
  
 
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, o 13:35 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Trust napisał(a):
że coś wskazuje na niski poziom i najlepiej będzie gdy się go wymieni

Najpierw sprawdź dlaczego ten olej uciekł, bo nie powinien. Dopiero potem bierz się za wymianę.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, o 14:15 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
DAN napisał(a):
Trust napisał(a):
że coś wskazuje na niski poziom i najlepiej będzie gdy się go wymieni

Najpierw sprawdź dlaczego ten olej uciekł, bo nie powinien. Dopiero potem bierz się za wymianę.



słuszna uwaga DAN

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 kwietnia 2010, o 23:22 
Troszkę nieprecyzyjnie się wyraziłem :) rozchodziło się o to, że gdy wrzucał bieg coś tam słyszał i zapytał czy kiedykolwiek właściciel go wymieniał. Dla mnie biegi ładnie wskakują i nic nie słychać no, ale fachowiec się wsłuchał :) generalnie skrzynia również pójdzie w przegląd- lepiej stosować profilaktykę niż wydawać grube siano bo wcześniej szkoda było kilu zł :)


Góra
  
 
PostNapisane: 9 kwietnia 2010, o 08:18 
Offline
Forumowicz
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwietnia 2009, o 12:48
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Łukasz
Silnik: X18XE1
ja miałem wyciek (pociło się wokół tego dekla), mechanik mówił że olej z czasem traci swoje właściwości podobnie jak uszczelka która jest z impregnowanego papieru. wymieniłem olej na oryginał i uszczelkę i jest suchutko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, o 23:55 
Trust napisał(a):
ale fachowiec się wsłuchał :)

Może się wsłuchał w brzęk złotówek w twoim portfelu, hehe
Trust napisał(a):
generalnie skrzynia również pójdzie w przegląd- lepiej stosować profilaktykę niż wydawać grube siano bo wcześniej szkoda było kilu zł :)


Co ty chcesz za przegląd skrzyni robić? Generalnie skrzynia jest bezobsługowa, nawet oleju sie nie wymienia.


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2010, o 23:58 przez cezzar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, o 15:47 
kupiłem na allegro olej GM 19 40 182 pisze ze manual transmission a w środku rzadki czerwony jak do automatu.Troszke boje sie wymieniać czy to normalne?pamietam 10 lat temu jak pracowałem na w warsztacie to laliśmy gęstego żółttego smierdziela.Skrzynia f17


Góra
  
 
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, o 22:24 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
lukazz napisał(a):
pisze ze manual transmission a w środku rzadki czerwony jak do automatu.

no to dobry kupiles.
Ten olej taki jest.



Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, o 00:14 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
lukazz napisał(a):
rzadki czerwony

Taki jest, tygryskowi ze skrzyni tez taki wyleciał.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, o 15:19 
Ok.Dzieki panowie,zatem mogę śmiało brać się za wymianę.


Góra
  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, o 13:12 
mam pęknięta miskę wiec muszę wymienić olej już kupiłem tylko nie mogę znaleźć wlewu pomocy


Góra
  
 
PostNapisane: 10 sierpnia 2010, o 16:45 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 sierpnia 2008, o 14:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Imię: Polo
Silnik: Z20LET
Fabian33 napisał(a):
mam pęknięta miskę wiec muszę wymienić olej już kupiłem tylko nie mogę znaleźć wlewu pomocy
Moze ktos jakas fote wrzuci. Co, gdzie, jak?? Zapewne w innym miejscu jest wlew do turbo jak do 1.8 ??

_________________
Można sprzedać żone, ale nie bertone :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 października 2010, o 14:38 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
Taka mała stronka z informacją na temat skrzyni F23 i wymiany oleum napisana na bazie doświadczeń na forach niemieckich. Jak myślicie po jaką ... skrzynia ma 3 korki ? -> "Wymiana Oleju co 30000km lub 24 miesiace."

Przy okazji małe pytanko może ktoś wie jakie numerki mają korki do F23 ... w EPC jest ździebko namieszane i w Oplu nie potrafili mi powiedzieć co i jak.

a już 29 tys i znowu na SMX-S'a trzeba wybulić...

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 października 2010, o 22:53 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lipca 2004, o 11:58
Lokalizacja: Rzeszów
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
jestem w szoku Oo co prawda mój tuner podkreślał wytrzymałość tej skrzyni, ale wiem ,że przerabiają to w "niemcowni" i podobno jest ok. jedyne ok 1.5,ojro ::lol plusem jest szpera :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 października 2010, o 12:15 
Tez muszę dolać/wymienić olej w skrzyni. Jak to w końcu jest z tym naszym Z20LET (F23).
W skrzyni jest 1,75L oleju fabrycznie, SirAdam pisał że dolewa się 0,25L, ktoś jeszcze ze nawet 0,6L.
Tylko czy te 0,6 aby napewno przy Z20LET, F23 ???
Wychodzi ze ma być 2L albo 2,35L prawidłowo...
Skoro nie da się spuścić całego i zostaje te 0,5L - 0,7L jak SirAdam napisał, to wychodzi że wystarczy dolać 1,75L co nam da razem 2,3 - 2,5L.
Nie będzie za dużo 2,5 L MAX ? Przy jakim poziomie się przeleje przez kontrolny tak w ogolę ?

Poza tym w oplu po "vinie" dopasowali mi olej GM 19 40 182, a w innym ASO po tym samym nr VIN 19 40 768 ::hmm
Tak poza tym, to w OPC jest chyba taka sama skrzynia jak w Bertone z Z20LET wiec olej taki sam ?? Oo
Niech ktoś mi poradzi, bo już się zaczynam gubić.
Wychodzi na to że jak człowiek samemu takich rzeczy nie będzie wiedział to będzie musiał zacząć na piechotę chodzić niedługo :[


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL