Astra Coupé Club
http://www.astracoupe.pl/forum/

Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=5461
Strona 1 z 1

Autor:  cezzar [ 9 października 2009, o 10:44 ]
Tytuł:  Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów

Będę w najbliższych dniach wymieniać popularne gumki i proszę o wszelkie rady i uwagi a także o info czy:
-do wymiany simmeringów na wałkach jest potrzebne sciągnięcie kół pasowych rozrządu czy da się zdjąć przez krzywki? Jeśli trzeba ściągać koła to czy są one na klinie?
-czy uszczelka pod kapą jest tylko oryginalna za 120 zł w GSI? Widziałem na aledrogo podobne dużo tańsze do X20XE ale nie ma pewności że do Z20LET pasują.
-chciałbym też wyjąć turbo i ocenić jego stan. Co będę potrzebować aby spowrotem zamontować jak należy. Zamówię uszczelkę pod kolektor i pod nakrętki, nowe nakrętki i co jeszcze? Jakieś uszczelki na przewody olejowe?

Aa, jeszcze coś-będę to robić bez zdejmowania głowicy.

Autor:  Boro [ 9 października 2009, o 10:54 ]
Tytuł: 

Do wymiany uszczelniaczy wałków potrzeba zdjąć koła zębate są one na klinach musisz zwrócić uwage żeby ja póżniej poprawinie zamontować.
Jeśli mówisz o uszczelce dekla zaworów polecam tylko i wyłącznie orginał razem z takimi małymi oringami pod śruby do dekla.
Przy montażu turbo bedziesz musiał dać nową uszczelke kolektor-głowica oczywiście wszystkie miedziane podkładki przy przewodach dochodzących do turbo i jeszcze jest taki duży metalowy pierścień gdzie łączy się turbo z układem wydechowym

Autor:  SirAdam [ 9 października 2009, o 17:59 ]
Tytuł: 

cezzar napisał(a):
chciałbym też wyjąć turbo i ocenić jego stan.


a jak sobie to wyobrazasz ?
optycznie ?
organoleptycznie ?
no chyba ze masz jakas firme specjalistyczna, to wtedy juz nic nie mowie.




Adam

Autor:  DAN [ 9 października 2009, o 19:34 ]
Tytuł: 

Boro napisał(a):
jeszcze jest taki duży metalowy pierścień gdzie łączy się turbo z układem wydechowym

Okaże się przy odkręcaniu tego, ale prawdopodobnie tak.
Ewentualnie może jeszcze dojść uszczelka między turbo a prekatem.

Autor:  Boro [ 9 października 2009, o 19:52 ]
Tytuł: 

DAN napisał(a):
Okaże się przy odkręcaniu tego, ale prawdopodobnie tak.
Ewentualnie może jeszcze dojść uszczelka między turbo a prekatem.

Ten pierścień to miałem na myśli uszczelke a nie obejme sorry że nie doprecyzowałem. Pzdr

Autor:  cezzar [ 10 października 2009, o 08:09 ]
Tytuł: 

SirAdam napisał(a):
a jak sobie to wyobrazasz ?
optycznie ?
organoleptycznie ?


Nooo optycznie, palcowo, może jakieś luzy wymacam, jakieś połamane skrzydełka turbiny....hehehe :)
Uważasz że nie ma tam co zaglądać?

Autor:  Boro [ 10 października 2009, o 09:33 ]
Tytuł: 

Jeśli chcesz sprawdzić luzy na wałku turbiny nie trzeba jej odrazu wyciągać z auta jest o wiele szybszy sposób... Odkreć obejme miedzy turbina a wydechem i juz bedziesz miał dostęp do lopatek od strony ciepłej i możesz sprawdzić luz
Przy wyjmowaniu turbo jest sporo roboty i tylko dla samego wyjął-włożył się nie opłaca lepiej zainwestuj w zegarek od Boost'u i będziesz widział jak turbina pracuje

Autor:  SirAdam [ 10 października 2009, o 14:15 ]
Tytuł: 

Boro napisał(a):
lepiej zainwestuj w zegarek od Boost'u i będziesz widział jak turbina pracuje


dziwie sie ludziom ktorzy bez tego jezdza.




Adam

Autor:  marcinpsk [ 10 października 2009, o 16:26 ]
Tytuł:  Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów

cezzar napisał(a):
Aa, jeszcze coś-będę to robić bez zdejmowania głowicy.


No to sie pochwal na koniec jak dlugo sie meczyles i jak tego dokonales (nie mowie ze sie nie da). Masz jakis przyrzad do podtrzymania dzwigienki zaworowej zeby nie wpadla do cylindra jak ten talerzyk i sprezynke wypniesz ??
Jesli myslisz ze branie oleju ustapi po wymianie samych uszczelniaczy zaworow to lepiej daruj sobie ta robote

Autor:  SirAdam [ 10 października 2009, o 17:37 ]
Tytuł: 

marcinpsk napisał(a):
Masz jakis przyrzad do podtrzymania dzwigienki zaworowej zeby nie wpadla do cylindra jak ten talerzyk i sprezynke wypniesz ??

jakiej dzwigienki ?
Masz na mysli moze same zawory,bo dzwigni zaworowych Z20LET nie ma.
A na podtrzymanie zaworow jest prosty sposob - sprezone powietrze ;)

marcinpsk napisał(a):
Jesli myslisz ze branie oleju ustapi po wymianie samych uszczelniaczy zaworow to lepiej daruj sobie ta robote

...ale w BARDZO ZNACZNYM stopniu sie zredukuje.




Adam

Autor:  marcinpsk [ 10 października 2009, o 17:52 ]
Tytuł: 

Wlasnie o trzonki zaworow mi chodzilo. Ze dzwigienek nie ma to wiem bo rozbieralem nie raz glowicew tym silniku.
Pozatym wiele osob sie ludzi gsy im bierze olej ze jak wymienia uszczelniacze to znacznie te zuzycie oleju zmaleje a pozniej jest rozczarowanie.
Nie mowie ze problem kolegi, ktory zalozyl temat nie ustapi po zmianie samych uszczelniaczy ale w zdecydowanej wiekszosci przypadkow z , ktorymi mialem stycznosc winne byly pierscienie.

Autor:  SirAdam [ 10 października 2009, o 18:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
w zdecydowanej wiekszosci przypadkow z , ktorymi mialem stycznosc winne byly pierscienie.

a ja mam inne doswiadczenia, i Twoja wypowiedz pasuje bardziej do silnikow z przebiegiem grubo powyzej 150.000 km.

cezzar, ile masz na blacie kilometrow ?
Jest to PEWNY przebieg czy tylko "najprawdopodobniej nikt nie przekrecil licznika" ?




Adam

Autor:  cezzar [ 11 października 2009, o 12:30 ]
Tytuł: 

SirAdam napisał(a):
A na podtrzymanie zaworow jest prosty sposob - sprezone powietrze


I tak też zrobię.

SirAdam napisał(a):
ile masz na blacie kilometrow ?


81 tys, przebieg na 200 procent prawdziwy. Nie do wiary aby po tym przebiegu pierścienie czy jakieś szlify robić.

Ok, turbiny nie wyjmuję. Macie rację że dla samego jej oglądnięcia nie ma to sensu. Ale i tak uszczelkę pod wydechem chcę wymienić.
W związku z tym mam też wymieniać podkładkę pod nakrętkami kolektora wydechowego? Mam już chromowaną, nie zardzewiała, ale jest pęknięta na łuku widocznym od góry. Jaki wpływ ma to pęknięcie na jej funkcjonalność, po co ona wogóle jest?

Autor:  SirAdam [ 11 października 2009, o 12:32 ]
Tytuł: 

cezzar napisał(a):
81 tys, przebieg na 200 procent prawdziwy.


no to nawet dziwne jest ze uszczelniacze juz padaja.
Jak masz w zasiegu telefon stacjonarny, to daj mi numer na PW, to zadzwonie do Ciebie.




Adam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/