Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 20 kwietnia 2014, o 04:19

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
PostNapisane: 9 października 2009, o 10:44 
Będę w najbliższych dniach wymieniać popularne gumki i proszę o wszelkie rady i uwagi a także o info czy:
-do wymiany simmeringów na wałkach jest potrzebne sciągnięcie kół pasowych rozrządu czy da się zdjąć przez krzywki? Jeśli trzeba ściągać koła to czy są one na klinie?
-czy uszczelka pod kapą jest tylko oryginalna za 120 zł w GSI? Widziałem na aledrogo podobne dużo tańsze do X20XE ale nie ma pewności że do Z20LET pasują.
-chciałbym też wyjąć turbo i ocenić jego stan. Co będę potrzebować aby spowrotem zamontować jak należy. Zamówię uszczelkę pod kolektor i pod nakrętki, nowe nakrętki i co jeszcze? Jakieś uszczelki na przewody olejowe?

Aa, jeszcze coś-będę to robić bez zdejmowania głowicy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, o 10:54 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Do wymiany uszczelniaczy wałków potrzeba zdjąć koła zębate są one na klinach musisz zwrócić uwage żeby ja póżniej poprawinie zamontować.
Jeśli mówisz o uszczelce dekla zaworów polecam tylko i wyłącznie orginał razem z takimi małymi oringami pod śruby do dekla.
Przy montażu turbo bedziesz musiał dać nową uszczelke kolektor-głowica oczywiście wszystkie miedziane podkładki przy przewodach dochodzących do turbo i jeszcze jest taki duży metalowy pierścień gdzie łączy się turbo z układem wydechowym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, o 17:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
cezzar napisał(a):
chciałbym też wyjąć turbo i ocenić jego stan.


a jak sobie to wyobrazasz ?
optycznie ?
organoleptycznie ?
no chyba ze masz jakas firme specjalistyczna, to wtedy juz nic nie mowie.




Adam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, o 19:34 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Boro napisał(a):
jeszcze jest taki duży metalowy pierścień gdzie łączy się turbo z układem wydechowym

Okaże się przy odkręcaniu tego, ale prawdopodobnie tak.
Ewentualnie może jeszcze dojść uszczelka między turbo a prekatem.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2009, o 19:52 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
Okaże się przy odkręcaniu tego, ale prawdopodobnie tak.
Ewentualnie może jeszcze dojść uszczelka między turbo a prekatem.

Ten pierścień to miałem na myśli uszczelke a nie obejme sorry że nie doprecyzowałem. Pzdr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, o 08:09 
SirAdam napisał(a):
a jak sobie to wyobrazasz ?
optycznie ?
organoleptycznie ?


Nooo optycznie, palcowo, może jakieś luzy wymacam, jakieś połamane skrzydełka turbiny....hehehe :)
Uważasz że nie ma tam co zaglądać?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, o 09:33 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 czerwca 2008, o 20:43
Lokalizacja: 100lica
Silnik: Z20LET
Jeśli chcesz sprawdzić luzy na wałku turbiny nie trzeba jej odrazu wyciągać z auta jest o wiele szybszy sposób... Odkreć obejme miedzy turbina a wydechem i juz bedziesz miał dostęp do lopatek od strony ciepłej i możesz sprawdzić luz
Przy wyjmowaniu turbo jest sporo roboty i tylko dla samego wyjął-włożył się nie opłaca lepiej zainwestuj w zegarek od Boost'u i będziesz widział jak turbina pracuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, o 14:15 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Boro napisał(a):
lepiej zainwestuj w zegarek od Boost'u i będziesz widział jak turbina pracuje


dziwie sie ludziom ktorzy bez tego jezdza.




Adam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworów
PostNapisane: 10 października 2009, o 16:26 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
cezzar napisał(a):
Aa, jeszcze coś-będę to robić bez zdejmowania głowicy.


No to sie pochwal na koniec jak dlugo sie meczyles i jak tego dokonales (nie mowie ze sie nie da). Masz jakis przyrzad do podtrzymania dzwigienki zaworowej zeby nie wpadla do cylindra jak ten talerzyk i sprezynke wypniesz ??
Jesli myslisz ze branie oleju ustapi po wymianie samych uszczelniaczy zaworow to lepiej daruj sobie ta robote


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, o 17:37 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
marcinpsk napisał(a):
Masz jakis przyrzad do podtrzymania dzwigienki zaworowej zeby nie wpadla do cylindra jak ten talerzyk i sprezynke wypniesz ??

jakiej dzwigienki ?
Masz na mysli moze same zawory,bo dzwigni zaworowych Z20LET nie ma.
A na podtrzymanie zaworow jest prosty sposob - sprezone powietrze ;)

marcinpsk napisał(a):
Jesli myslisz ze branie oleju ustapi po wymianie samych uszczelniaczy zaworow to lepiej daruj sobie ta robote

...ale w BARDZO ZNACZNYM stopniu sie zredukuje.




Adam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, o 17:52 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Dołączył(a): 10 października 2007, o 19:54
Lokalizacja: Legionowo
Wlasnie o trzonki zaworow mi chodzilo. Ze dzwigienek nie ma to wiem bo rozbieralem nie raz glowicew tym silniku.
Pozatym wiele osob sie ludzi gsy im bierze olej ze jak wymienia uszczelniacze to znacznie te zuzycie oleju zmaleje a pozniej jest rozczarowanie.
Nie mowie ze problem kolegi, ktory zalozyl temat nie ustapi po zmianie samych uszczelniaczy ale w zdecydowanej wiekszosci przypadkow z , ktorymi mialem stycznosc winne byly pierscienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 października 2009, o 18:00 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Cytuj:
w zdecydowanej wiekszosci przypadkow z , ktorymi mialem stycznosc winne byly pierscienie.

a ja mam inne doswiadczenia, i Twoja wypowiedz pasuje bardziej do silnikow z przebiegiem grubo powyzej 150.000 km.

cezzar, ile masz na blacie kilometrow ?
Jest to PEWNY przebieg czy tylko "najprawdopodobniej nikt nie przekrecil licznika" ?




Adam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, o 12:30 
SirAdam napisał(a):
A na podtrzymanie zaworow jest prosty sposob - sprezone powietrze


I tak też zrobię.

SirAdam napisał(a):
ile masz na blacie kilometrow ?


81 tys, przebieg na 200 procent prawdziwy. Nie do wiary aby po tym przebiegu pierścienie czy jakieś szlify robić.

Ok, turbiny nie wyjmuję. Macie rację że dla samego jej oglądnięcia nie ma to sensu. Ale i tak uszczelkę pod wydechem chcę wymienić.
W związku z tym mam też wymieniać podkładkę pod nakrętkami kolektora wydechowego? Mam już chromowaną, nie zardzewiała, ale jest pęknięta na łuku widocznym od góry. Jaki wpływ ma to pęknięcie na jej funkcjonalność, po co ona wogóle jest?


Ostatnio edytowano 11 października 2009, o 12:35 przez cezzar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, o 12:32 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
cezzar napisał(a):
81 tys, przebieg na 200 procent prawdziwy.


no to nawet dziwne jest ze uszczelniacze juz padaja.
Jak masz w zasiegu telefon stacjonarny, to daj mi numer na PW, to zadzwonie do Ciebie.




Adam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL