Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 04:40

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 10:40 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Witam, autko stalo od 2 dni w garazu dzisiaj wyszedlem sprawdzic cos na zimnym silniku, rozgrzalem troche olej do odpowiedniej temperatury i zacząłem robić przegazowki na poczatku pojawil sie bialy lub szary dymek, a gdy przycisnalem mocniej to z wydechu wylatywala woda (nawet leciala na odleglosc 2 metrow) skad byla para? skraplala sie pod wplywem ciepla, ale skad woda? Wlazlem pod silnik i żadnych wyciekow nie zaobserwowalem, pocil sie tylko delikatnie w kilku miejscach? a moze to olej? ale watpie w to bo nie zostawil plam na kostkach.. dodam tylko ze ubywa mi oleju z 0,4l/1000km i tez szukam przyczyny i nie moge znalezc.. Mam nadzieje ze to nie tloki lub pierscienie;/ Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 10:51 
Mysle ze powinienes odwiedzic znajomego mechanika. przyczyn moze byc wiele od bardzo prostych i glupich po te bardziej skomplikowane i drogie do usuniecia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 10:59 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Tyle to ja wiem:) ale sa tu ludzie na forum co sa w stanie zgadnac co akurat sie dzieje i wtedy jade do mechanika i mu lekko zasugeruje co moze byc nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 11:02 
to naprawde ciezkie. masz 2.0t - uszczelka napewno odpada po za tym musial bys miec wode gdzie indziej :) mowisz ze na zimnym silniko a jak na rozgrzanym. Posprawdzxaj wszystkie kontrolki.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 11:06 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
Mam 0 bledow jakichkolwiek, auto nie stracilo mocy... tylko ta woda...i ten olej:( ale jakby troche zaczerpnac fizyki to moim zdaniem u kazdego tak powinno byc przynajmniej z woda a nie z ubywajacym olejem. No jak rozgrzeje silnik to ta woda zdarzy wyparowac i wtedy normalnie.

Troche z neta:
W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.

Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.



Niebieski



Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika. To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.



Biały



Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.



Czarny



Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z pompowtryskiwaczami lub układem common rail.

Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym

Zrodlo: www.motofakty.pl


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2009, o 11:13 przez Jurand, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 11:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Podaj jak atemp byla na dworze jak odpalales auto Jak dlugo auto stalo nieodpalone( ile godzin). Jak nie ubywa plynu chlodzacego z ukladu to moze wszytsko jest w pozadku.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 12:50 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
na dworze okolo 15 stopni, autem nie jezdzilem z 40 godzin, a jakby ubywalo plynu to co wtedy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 13:24 
" Woda w tym przypadku jako produkt spalania pozostaje pod postacią pary ,ktora sie skrapla, poniewaz silnik i uklad wydechowy byl ponizej temperatury roboczej. Zauważ ze przy nagrzanym silniku ok 90 stC takie zjawisko nie wystepuje poniewaz wiekszosc wody zwyczajnie odparowuje poprzez uklad wylotowy. Podczas naglego przyspieszania moze jednak powyzszy efekt wystapic jako nadmiar pary w ukladzie i jest to efekt normalny, wazne aby taki nadmiar odparowal przed wylaczeniem silnika bo sie gromadzi w tlumikach i normalnie...ruda jest wszedzie:) "

Forum Vectry C.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 13:26 
a nie zatankowałeś chrzczonego paliwka ? na innej stacji niż zwykle?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 13:27 
czy nie jest to normalne zjawisko w samochodach z katalizatorem ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 13:31 
Jest to normalne ale to tylko odrobina bo tak naprawde nigdzie nie ma czystego paliwka i zawsze znajda sie jakies krople wody ale nie jak to kolega pisze ze na 2 metry wylatuje


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 13:39 
ja kiedyś podczas kontroli drogowej zwróciłem uwagę jak w policyjnym focusie z wydechu leciała woda i byłem w szoku :O leciała jak z niedokręconego kranu :DD


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 13:42 
wtedy mozna powiedziec ze jest cos nie tak z autem


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 13:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
zawsze tankowalem na bp a ostatnio tasman zatankowal na orlenie haha to wszystko przez niego! dziwna sprawa bede musial to kontrolowac:P a troche z innej beczki... chce wymienic uszczelniacze na zaworach bo wydaje sie mi ze przez nie to wszystko z olejem woda itp;p duzo roboty z tym? nie chce tego wymienic a potem okaże sie ze to nie przez to olej znikal:P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 kwietnia 2009, o 14:20 
Ja zatrzymuje sie na orlenie tylko kupic 2 rzeczy - browar oczywiscie z butelki i fajki. ich paliwo mnie nie interesuje. Zawsze tankowalem na Szelu :-)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL