Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 04:17

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, o 12:49 
Czytałem i dokładnie przestudiowałem. Pokrywy nie muszę otwierać by sprawdzić czy mam stary łańcuch z dyszą źle smarującą bo moja Bertonka jest z marca 2001

Wyczytałem że tanio można kupic z Anglii lub Niemiec z ebay. Wchodze w ten Vaxuell Parts ale nic nie mogę znaleść

jak ktoś jest bardziej opcykany na ebau to byłbym wdzięczny i myślę że nie tylko ja. Bo tak tam kupił a przywieść zawsze ktoś się znajdzie.


Ostatnio edytowano 14 września 2008, o 12:50 przez szary, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2008, o 17:36 
SZARY a masz jakis dziwny dzwiek silnika czy tak profilaktycznie chcesz to zmienic? Sprawdz czy Twoja była robiona na gwarancji bo chyba to sie da sprawdziac w serwisie ale niech sie wypowiedzą bardziej obcykani;p U mnie okazało sie że dziwny dzwiek z silnika pochodził dokladniej z kolektora wydechowego. 3 szpilki sie urwały i trzeba było wyciagac cały silnik żeby to zrobić. Ale jest juz wszystko wporządku :) I mechanik jak mi to robił to powiedział że rozrząd najprawdopodobniej był robiony bo widac ze był rozbierany. I od dołu na silniku jest zielony krzyżyk wiec to oznacza że chyba było to zrobione.

Pozdrawiam ziomka z wgw :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, o 22:50 
Witam :) .Wyczytalem ze wadliwe lancuszki wychodzily w numerach nadwozia od 1B000196 do 1B020685 ,ja mam1B022289 czyli moge sie cieszyc? :D tylko ze mam najechane ponad 170tys km a w ksiazce serwisowej z Niemec nie byla zaznaczona wymiana rozrzadu...Przy jakim przebiegu powinienem zaczac myslec o jego wymianie?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, o 22:54 
jajek2007 napisał(a):
Przy jakim przebiegu powinienem zaczac myslec o jego wymianie?


Teoretycznie i według myśli opla wcale - ale teoria z praktyką ma niewiele wspólnego :/


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, o 23:03 
święta prawda.Myśle ze gdy przekrocze 200tys dla pewnosci zmienie cały rozrząd...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2008, o 23:47 
tmmatys napisał(a):
SZARY a masz jakis dziwny dzwiek silnika czy tak profilaktycznie chcesz to zmienic? Sprawdz czy Twoja była robiona na gwarancji bo chyba to sie da sprawdziac w serwisie ale niech sie wypowiedzą bardziej obcykani;p


Jeśli chodzi o prace silnika to chodzi jak pszczółka. Bardzo cichutki. Przebieg 73 tyś. Mały ale dużo wskazuje że taki i ma kierownica jak nówka,mieszki, nakładki na pedałach ogólnie cały środek bardzo zadbany. Tak więdz wg teorii Opla powinienem drugie tyle zrobić....

natomiast odnośnie wydębienia od ASO ewentualnej naprawy to na jakiej podstawie. Czym to mam argumentować ? Nie mam nawet ksiązki serwisowej. bertonka jest sprowadzona z Hiszpani


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 20:58 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
szary napisał(a):
natomiast odnośnie wydębienia od ASO ewentualnej naprawy to na jakiej podstawie. Czym to mam argumentować ?


Niczym - ta akcja u Opla juz sie DAWNO skonczyla.
Opel juz nawet nie chce slyszec nic o tym silniku, wystarczajaco pieniedzy stracili na nim.
Zreszta wszystko jest na forum opisane, wystraczy szukac i czytac.




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, o 22:30 
Dopiero chyba Vectra C z tym silnikiem nie miała problemow


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, o 14:26 
ryba1 napisał(a):
nie mam 2.2 ale łańcuszek to po 200000 przebiegu się wymienia

wesol napisał(a):
Lancuchy sa dozywotnie


po ostatnich "wydarzeniach" na Forum, trzeba zmienic poglady chyba . Oo|


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, o 20:02 
Witam wszystkich!
Niedawno kupiłem Astrerkę z silnikiem Z22SE. Przed zakupem była sprawdzana przy mnie w ASO Opla. Potwierdzam to co było wcześniej napisane nt. oznaczenia silnika w kwestii kampanii naprawczej prowadzone przez Opla: jeśli silnik z boku ma niebieską kropkę to jest to oznaczenie mówiące, że przeszedł tą kampanię. Taką informację dostałem w ASO.
Pozdrawiam!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, o 20:57 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2004, o 16:55
Lokalizacja: Germany/MA
Imię: Adam
Silnik: inny
Aktualny samochód: Mercedes-Benz
krystianh,
no to zes teraz odkryl Ameryke......

a ja potwierdzam ze lancuch "po kampanii" moze Ci taksamo peknac , jak ten co nie przeszedl kampanii.Punkt.
A jak chcesz wiedziec dlaczego, to poczytaj tutaj;
search.php




Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, o 20:38 
Witam, przestudiowałem chyba już wszystkie tematy na temat rozrządu w z22se, ale...

kolega posiadam taki silnik w astrze, na dzień dobry kiedy kupił auto coś grzechotało :/ (przy kupnie tego nie słyszałem).
Pomyślałem że to rozrząd, kupiłem komplet w aso. Rozebrałem wszystko a tu patrze że to nie łańcuch na rozrządzie tylko łańcuch na pompie wody i wałkach balansujących...
Okazało się że pękła płoza na którą działa napinacz.
Kupiliśmy też ten drugi zestaw.

Co do rozrządu to był już wymieniany wcześniej podczas tej kampanii do której zaliczał się numer silnika.
Po wymianie było wszystko ok.
Po przejechaniu około 7000km rozrząd zaczął grzechotać w przedziale 2300-3700 obr/min
Ewidentnie słychać to przy pokrywie klawiatury tam gdzie jest płoza między kołami zębatymi wałków rozrządu.
Kolega zaniedbał stan oleju i był brak około 2 litrów.

Dziś zamieniłem napinacz bo pomyślałem że to może on jest wadliwy ale nadal to samo.

Teraz jestem zielony.
Czy jest możliwość że pompa olejowa daje za małe ciśnienie i napinacz jest słabo napięty?
Kontrolka od ciśnienia oleju się nie zapala, ale ostatnio świeci się komunikat o niskim stanie oleju (poziom jest ok).

Może wiecie jak mi pomóc, pozdrawiam.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, o 21:06 
boryskrystian napisał(a):
Kontrolka od ciśnienia oleju się nie zapala, ale ostatnio świeci się komunikat o niskim stanie oleju (poziom jest ok).


Miałem tak w Calibrze - okazało się, że smok olejowy w misce był zatkany - ale to było w Calibrze - tu pewnie jest co innego....Napinacz wymieniałeś na nowy ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, o 21:17 
Spiderxxx napisał(a):
boryskrystian napisał(a):
Kontrolka od ciśnienia oleju się nie zapala, ale ostatnio świeci się komunikat o niskim stanie oleju (poziom jest ok).


Miałem tak w Calibrze - okazało się, że smok olejowy w misce był zatkany - ale to było w Calibrze - tu pewnie jest co innego....Napinacz wymieniałeś na nowy ?


Nie na nowy, na ten co był wcześniej (na nim było ok), ale jest dokładnie to samo co na ty poprzednim.

Prawdę mówiąc resztki tej płozy nie wyjmowałem z miski i nie wiadomo co się w niej znajduje :/


Ostatnio edytowano 11 lutego 2009, o 21:17 przez boryskrystian, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, o 23:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
boryskrystian napisał(a):
Prawdę mówiąc resztki tej płozy nie wyjmowałem z miski i nie wiadomo co się w niej znajduje :/

:O :O :O
Weź mnie nie załamuj człowieku.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL