Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 28 kwietnia 2024, o 22:18

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2008, o 08:36 
brzezin4 napisał(a):
Witam .... jestem nowym posiadaczem astry coupe z niestety wadliwym lancuchem ... i odnosnie tego rozrzadu ... bylem dzisiaj w garazu opla sprawdzic czy w mojej coupe byl wymieniony lanuch czy nie i gosciu powiedzial mi ze nie moze mi tego sprawdzic w kompie ( kiedy i czy byl wymieniany) ale spojrzal na silnik i na obudowie rozrzadu jest niebieska plamka ( dokladnie to jest mazniete farba ) co niby oznacza ze rozrzad byl wymieniony ... Co wy na to ?? spotkal sie ktos kiedys z tym?? pozdro


Ta kropka jeśli jest na deklu zakrywającym rozrząd to znaczy, że był wymieniany, ale ja miałem zieloną ;) przyjrzyj się dokładnie.

Jak chcesz w serwisie to jedź do jakiegoś gdzie mają o tym pojęcie (tu Ci nie doradzę ;]) bo generalnie tam gdzie byłem to wiedzieli tylko, że łańcuch jest i straszyli tylko, że nietypowy silnik.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, o 17:23 
Witam! mam taki sam problem jak wiekszość posiadaczy silinika z22se. Siadł mi rozrząd :( zaczął strasznie klekotac. Dlatego mam kilka pytań:
1 wiem ze najlepiej robic takie rzeczy w serwisie ale czy do zrobienia tego potrzebne są jakies specjalne narzedzia bo jeden mechaniki deklaruje sie ze bez problemu to zrobi bo robił juz to w zafirze 2.2 dti i tam jest taki sam rozrząd. A kilku mechaników jak sie pytałem to powiedzieli ze sie boją wogóle ruszac łańcuszków. Jak myślicie da radę? Czy lepiej nie ufać? :P
2. Czy wystarczy mi taki komplet co jest dostepny w sklepie GSI o numerze 5636400A za 750zł czy cos jeszcze bede musiał dokupic?
3 No i najważniejsze czy po zrobieniu juz tego nieszczesnego rozrządu ta wada ustąpi i nie bede znów musiał tego robic za poł roku?

Proszę o konkrety od osób które znają sie na tym bo juz od 3 dni nie spie tylko mysle o moim biednym silniczku.

Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, o 17:53 
Offline
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 września 2007, o 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adrian
Silnik: inny
Konkrety są na forum!!! Jeśli chcesz się dowiedzieć to zadaj sobie troche trudu i poszukaj, to naprawdę nie boli

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2008, o 23:26 
tmmatys - ten komplet z gsi hurt wystarczy - są w nim wszystkie potrzebne do wymiany elementy, możesz je kupić w gsi hurt a zrobić to w ASO - ja bym pojechał do aso raczej, lepiej auta nie odpalaj w ogóle zanim tego nie naprawisz, sprawdzałeś czy masz poprawioną serię ? Co do snu jeśli ci nie pękł to spij spokojnie – a jak hałasuje to co jest powodem twojego niepokoju ? – wszystko wiesz, jeśli faktycznie tak strasznie hałasuje sprawa jest jasna – rozrząd jest do wymiany – kup zestaw naprawczy, jedz do konkretnego warsztatu lub Aso i tyle – sprawa jest taka żeby robiła to osoba kompetentna w tym rozdziale, mam na myśli odpowiedzialny serwis (nie musi być aso koniecznie) – bo jeśli zrobi ci to Pan Czesiek i coś przy tym zpiepszy to kto da ci potem kasę na nowy silnik lub ewentualne usunięcie skutków niekompetentnej próby wymiany łańcucha ? Przemyśl to. Pyzatym śmiem twierdzić, że w zafirze dti jest nieco inny łańcuch – więc mechanik nie jest za bardzo wiarygodny. Zrób to raz konkretnie i spij spokojnie już zawsze


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, o 12:05 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
tmmatys napisał(a):
w zafirze 2.2 dti i tam jest taki sam rozrząd


Pewnie mechanikowi chodzilo oto ze jest taki sam w sensie tez łańcuch. Same lancuchy sa inne bo momo ze diesel ma tez 16V to ma jeden walek rozrzadu gdzie krzywka (dzwigienka) dusi na dwa zawory jednoczesnie poza tym jeszcze w dieslu lancuch(w zasadzie to sa dwa łańcuchy) napedza pompe boscha VP44.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, o 18:04 
Witaj, jestem 1,5 m-ca po wymianie kompletnego rozrządu w silniku z22se. Tutaj na Forum wszyscy, którzy piszą o łańcuszku - tak pisząc nie piszą dokładnie....otóż powinno się pisać o łańcuszkach rozrządu - bo są 2 - czyli nazwijmy to "pionowy" oraz "poziomy" ! I powinno się wymieniać oba ! Ja tak zrobiłem i teraz śpię spokojnie....oczywiście do tego, aby także spać spokojnie dolicz sobie koszt pompy wody, wszystkie uszczelki itp - co nie da Tobie 750zł na rozrząd - tylko ( w przypadku kupowania w GSI - po rabacie ) za wszystkie klamoty circa 2000zł + robocizna ! Same łańcuszki to ok 1350-1400zł !
Pozdrowionka...Seteros


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, o 19:06 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
Moze TO pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, o 19:58 
Dziękuje Bardzo wszystkim za odpowiedzi.
Kolezka zanim napisałem tego posta to cały tydz szukałem, czytałem , pytałem znajomych i mechaników. Jest to wogóle mój pierwszy własny samochód i nawet nie wiem gdzie w mojej miejscowości są mechanicy ;p dlatego mam pyt czy ktos moze polecić jakis dobry warsztat nie koniecznie ASO który sie tym zajmie? Wiem ze powiecie ze skoro sie kupiło samochód to powinno sie go utrzymać. Ale ja wymarzoną Bertonkę dostałem ale utrzymać musze niestety sam ;p a że jeszcze sie ucze to wiadomo że finanse też są dla mnie ważne ;p
Spiderxxx sprawdziłem i mój mimo że jest z 2002 należy jeszcze do wadliwej serii ;( szkoda że tego nie wiedziałem przed kupnem ;p
Seteros gdzie kupowałeś części?
jak w ASO się pytałem to kompletny rozrząd kosztuje ok 1600zł i wydaje mi sie ze w GSI bedzie taniej.

Jeszcze raz bardzo dziekuje i Pozdrawiam :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2008, o 21:29 
tmmatys napisał(a):
Seteros gdzie kupowałeś części?

Tak jak napisałem wcześniej łańcuszki kupowałem w Opel GSI w Poznaniu na Kościelnej....jako, że również u nich brałem całą resztę do tego : uszczelki, filtry, oleje itp to na wszystkim wynegocjowałem rabat ok 10%.....
Ale np pompę wody załatwiłem ok 100zł taniej u kogo innego, także robiłem hamulce ( tarcze + klocki ) i również kupiłem gdzie indziej w bardzo dobrej cenie...
W razie pytań wal na priv to Tobie podam konkretne namiary....pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, o 17:55 
No wiadomo, że dwa łancuchy są - to chyba jasne, a poco pompe wody ? nie widze konieczności, to jest łańcuszek a nie pasek - ja twierdzę, żę ten komplet z gsi za 750 zł wystarczy w zupełnośći, plus wymiana, zagadaj na pw do kolegi Bestia - on ci z pewnością napisze to samo, bez przesady z tą pompą nie ładujcie goscia w koszta niepotrzebne !


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, o 19:19 
Spiderxxx napisał(a):
No wiadomo, że dwa łancuchy są - to chyba jasne, a poco pompe wody ? nie widze konieczności, to jest łańcuszek a nie pasek - ja twierdzę, żę ten komplet z gsi za 750 zł wystarczy w zupełnośći, plus wymiana, zagadaj na pw do kolegi Bestia - on ci z pewnością napisze to samo, bez przesady z tą pompą nie ładujcie goscia w koszta niepotrzebne !


Hm...trochę dziwne jest to co piszesz....jasne to jest, że jest 1 łańcuch w danym silniku zamiast paska, a nie 2....bo to akurat nie jest normą, a raczej rzadkością ! Co do pompy wody to ja ją wymieniałem, aby mieć święty spokój i w razie gdyby miała paść za jakiś czas to zaoszczędzić koszty robocizny....Natomiast co do tego czy wystarczy komplet z GSI za ok 750zł to oświadczam, bo przerabiałem to na własnej skórze, że tyle kosztuje 1 łańcuch a nie 2 ! Czy ktoś wymieni oba to jego sprawa ! Nikogo nie zamierzam naciągać na koszta, bo nie mam w tym żadnego interesu....Pozdrawiam.....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, o 19:55 
Seteros chodziło mi o to, że każdy kto ma z22se chyba wie czym jeździ ?!? i wie ze tam są dwa łańcuchy....nie powiedziałem, że jest to stereotypem w przypadku silników z łańcuchem


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, o 20:06 
Spiderxxx napisał(a):
Seteros chodziło mi o to, że każdy kto ma z22se chyba wie czym jeździ ?!? i wie ze tam są dwa łańcuchy....nie powiedziałem, że jest to stereotypem w przypadku silników z łańcuchem

Teraz rozumiem...ale uważam, że akurat to forum przeglądają nie tylko ju użytkownicy QP, ale także pewnie wielu przyszłych użytkowników..tak ja niedawno, gdy przed kupnem starałem się zaczerpnąć jak najwięcej wiedzy przed zakupem. Dlatego też myślę, że powinno się w danym temacie rozmowy udzielać jak najwięcej informacji dotyczących danego problemu/sprawy. Tak myślę, że pewnie nie każdy, kto jeździ QP z Z22SE wie o tym, że ma 2 łańcuchy rozrządu.....może się mylę, ale gdy ktoś do tej pory nie wymieniał tego ustrojstwa, to wcale nie musi o tym wiedzieć. Pozdro for All


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, o 00:53 
Czyli koszt dwóch łańcuchów to wydatek rzędu 1400 zł ? Z dwoma poprawionymi od wad łańcuchami ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2008, o 08:00 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
szary napisał(a):
Czyli koszt dwóch łańcuchów to wydatek rzędu 1400 zł ? Z dwoma poprawionymi od wad łańcuchami ?


Nie lancuchy byly wadliwe tylko smarowanie. Kliknij w linka co zapodalem wczesniej a wszystko sie wyjasni. Brak smarowania powodowal te awarie. Jesli ktos ma autko z przebiegiem znikomym i wymieni samą dysze na poprawna to powinno byc okej. Oczewiscie zalezy tez wszystko od stylu jazdy ale te lancuchy pekaly mniejwiecej przy przebiegach okolo 90 tys km. Podobny problem byl we fronterach tylko tam sie wycieraly te ślizgi napinajace łańcuchy i tez to zdaje sie byl silnik 2.2 tylko ze X22SE czy Y22SE( grzebalem ostatnio z kolega wlasnie przy tym)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL