Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 29 kwietnia 2024, o 11:56

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, o 13:53 
Witam,

Astra Coupe, Bertone, silnik Z18E, 2001 r, instalacja sekwencyjna LPG.

Chciałbym skonsultować ze specami z forum następujące objawy. Pali się lampka Check. Interfejs diagnostyczny bosch`a raportuje błędy:

P0100 - przepływ. pow. masowy lub obj.
P0170 - korekta paliwa (rząd 1), zakłócenia działania
P1130 - sonda lambda (rząd 1, czujnik 1)

Obserwacje:

- od czasu do czasu falowanie obrotów silnika, przede wszystkim zaraz po uruchomieniu, kiedy silnik nie jest jeszcze rozgrzany lub chłodniejsze dni. Bywało tak, że nierozgrzany silnik potrafił gasnąć przy redukcji do biegu 1.

- podmieniłem "na chwilę" przepływomierz na identyczny od kolegi z Forum (dzięki Bartek!), ale na krótką przejażdżkę. Wydaję się, że wtedy wszystko było OK i problem się nie pojawiał. Pewności jednak nie mam, bo silnik rozgrzany był przed wymianą.

Moje podejrzenia:

- przepływomierz
- sonda lambda

Od czego zatem zacząć, co wymienić? Jutro spróbuję jeszcze przeczyścić przepływomierz alkoholem izopropylowym, może to polepszy sytuację.

Pozdrawiam, Andrzej


Góra
  
 
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, o 14:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2012, o 07:07
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
Imię: Bernard
Silnik: Z18XE
Z tego co wiem to ja Ci podmieniłem przepływomierz :) na benzynie i na gazie masz te same objawy bo juz nie pamietam?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwietnia 2014, o 15:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Bartek
Silnik: Z20LET
Podłączyć OPCOMA, skasować nastawienia i pojeździć na benzynie z 50km, sprawdzić jak zachowuje się samochód.

może to być wszystko od przepływki, po sonde a kończąc na nieszczelności.
Jak pracuje sonda? Oscyluje czy stoi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, o 11:56 
Witaj Bernard! ;) Tak, to u Ciebie podmieniałem przepływkę. Na benzynie i na gazie silnik zachowuje się tak samo. Najprawdopodobniej to właśnie przepływomierz - dam znać jak go przeczyszczę dzisiaj ..

A przy okazji w jaki sprawdzić czy sonda oscyluje?


Góra
  
 
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, o 14:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 marca 2012, o 07:07
Lokalizacja: Lublin/Świdnik
Imię: Bernard
Silnik: Z18XE
Najlepiej to pod komputer się podłączyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, o 16:22 
Offline

Dołączył(a): 14 lutego 2012, o 19:41
Imię: Michał
Silnik: Z18XE
wydaje mi się że to pierwsza lambda do dupy. Zaczałbym od tego na twoim miejscu. Mechanik mi mówił że nie ma co wydawać kasy na jakieś super drogie bo zasada działania taka sama(ręki nie dam uciąć za te słowa) masz może wyciętego kata? bo od tego błąd też wyskakuje. Przepływka w drugiej kolejności ale tutaj koniecznie oryginał( ok 500zł o ile dobrze kojarzę) żaden zamiennik bo tylko będziesz miał wieksze problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, o 09:44 
Hej, dzięki za podpowiedzi. Na razie przeczyściłem przepływkę i wydaję się że jest OK. Jadę na dłuższą trasę i zobaczmy jak się będzie sprawować!


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL