Astra Coupé Club http://www.astracoupe.pl/forum/ |
|
Wymiana rozrządu w z22se http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=1587 |
Strona 14 z 15 |
Autor: | krystian164 [ 5 marca 2013, o 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
jak ktos jest ogarniety zrobi to bez blokady |
Autor: | slayer [ 5 marca 2013, o 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
może i da się zrobić bez blokady, ale jak ktoś chce to sam robić to może warto obejrzeć film viewtopic.php?f=30&t=12744&hilit=rozbieramy+silnik |
Autor: | MANIECZKA [ 10 marca 2013, o 14:38 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
Na mój "łeb" to ONI ( mechanicy ) po prostu źle ustawili ten rozrząd...i winę zwalają na co innego...no jak może fabryczne ustawienie być złe?...skoro przy składaniu wszystkiego silnik pracuje jak "pszczółka"////z fabryki ...nie widziałeś tego jak Oni to zmontowali...itd...więc wszystko mechanicy mogą ci wmówić... Jedno jest pewne : nie oddajemy tego silnika osobom się na tym nie znającym...albo po prostu mechanikom, którzy robią wszystko i w innych autach...to nie jest silnik jak wszystkie...miejcie to na uwadze... |
Autor: | Boom [ 28 czerwca 2013, o 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
Odświeżę temat. Podobno ta nieszczęsna wada Z22SE dotyczy tylko Astr wypuszczanych z jednej fabryki w niemczech. Ja mam Bertone wyprodukowaną w Turynie we Włoszech w 2001 roku i podobno tych Astr ten problem nie dotyczy. Ktoś może to info potwierdzić ? P.S Pewnie 90% jak nie 100% Bertonek na tym forum jest wyprodukowanych we Włoszech |
Autor: | micho90 [ 28 czerwca 2013, o 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
Nie tylko na forum. Bertone jak sama nazwa wskazuje były produkowane w zakładach tegoż pana we Włoszech. Tyle, że to nic nie znaczy jeśli chodzi o silniki, bo nie wiem jak to było wtedy, ale zapewne tak jak teraz w większości przypadków silniki dostarcza się gotowe z innej fabryki, więc nigdy niewiadomo. |
Autor: | slayer [ 1 lipca 2013, o 18:08 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
najprostsza metoda i pewna na sprawdzenie tego czy silnik wyszedł z wadą rozrządu czy nie... sprawdzić po vin-ie czy masz silnik taki jak fabryka włożyła (nr silnika) i zapytać w serwisie opla czy podlegał on akcji serwisowej na rozrząd i czy zostało to poprawione... ps. ważne jeżeli ktoś kupuje opla z silnikiem z22se... jeżeli jest zalewany przez właściciela innym olejem niż syntetyk to można sobie odpuścić zakup tej sztuki, bo ten silnik z racji na konstrukcję i smarowanie rozrządu musi być zalewany tylko syntetykiem i nawet te z poprawionym rozrządem czyli z większą dyszą też klękną z czasem jak ktoś będzie zalewał ten silnik półsyntetykiem lub mineralnym |
Autor: | ManiaK [ 1 lipca 2013, o 22:14 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
co do oleju to się w 100% zgadzam tylko i wyłącznie syntetyk do końca życia silnika ale co do sprawdzenia vinu to tu niestety nie wszystkie serwisy opla mogą to sprawdzić po vinie podam mój przykład silnik z22se, z vinu aso opla nie udało się odczytać czy był z wada czy nie ( mnie się wydaje że słabo się starali szukając a byłem w 2 miejscach, nieważne) i na dodatek JEDNA niebieska kropka na pokrywie rozrządu (mam foto jak coś) więc kupiłem cały zestaw w GSI - OPEL części poznań ( naprawdę polecam, wiedzieli o co chodzi) zajechałem do mechanika i okazało się że dysza była już poprawiona ale łańcuch nie, dziwne.... Także nie zawsze ASO czy jakieś kropka dają 100% pewność że ma się wszystko ok. Po za tym trzeba też uważać co się kupuje wiele "poprawionych" rozrządów ze sklepów na necie tak naprawdę nim nie jest. |
Autor: | AbZuJ [ 31 grudnia 2013, o 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
Siema! Moja astra jest z 2001 roku i ma 137 tys realnego przebiegu. Wcześniej nie miałem czasu ( mam ją od czerwca) ale czas się zainteresować co z rozrządem... Czy mógłby mi ktoś pokazać fotkę gdzie powinny być te niebieskie kropki oznaczające, że silnik jest już po akcji serwisowej? Wiem, że gdzieś na obudowie rozrządu ale nic nie widzę. Do tego zamieszczam zdjęcie z numerem silnika na którym widać taki oto numer: Z22SE TA048753. Na zdjęciu na samym końcu widać jeszcze coś w stylu " < " co to oznacza? Do tego podobno wadliwe dysze miały podobno tylko silniki zaczynające się od 11...... a mój zaczyna się od TA i niby go to nie dotyczy czy to prawda? |
Autor: | ryba1 [ 31 grudnia 2013, o 19:27 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
AbZuJ przejrzałeś cały temat???wydaje mi się że jest już fota bo już ktoś o to kiedyś pytał |
Autor: | ryba1 [ 31 grudnia 2013, o 22:10 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
AbZuJ Twój silnik na pewno ma wadę fabryczną.pytanie czy ktoś już wymienił dyszę smarującą czy nie,przebieg nie ma nic tu do rzeczy |
Autor: | AbZuJ [ 31 grudnia 2013, o 23:32 ] |
Tytuł: | |
To teraz pozostaje tylko zdiagnozować czy ktoś to zrobił... mam nadzieję, że tak. To będę dalej szukał owych niebieskich kropek na obudowie rozrządu. Dalej liczę na jakieś zdjęcie pomocne. Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | wesol [ 1 stycznia 2014, o 10:17 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana rozrządu w z22se |
owych niebieskich kropek moze nie byc bo dosc czesto tak bywalo ze robilem sporo roznych kampani a nie bylo to nigdy znakowane. Czmu nie bylo a bo nie bylo odpowiedniej farby a bo sie nie chcialo. Zazwyczaj to pierwsze. A kampanie rozne robiolem od poprawnego zamontowania krzyżaka na kolumnie kierowniczej po jakies wymiany rurek odmy czy inne precjoza. |
Autor: | AbZuJ [ 1 stycznia 2014, o 11:58 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za odp. Czyli pozostaje mi jedynie ściągnąć pokrywę zaworów i zobaczyć jakiego koloru są spinki na łańcuchu jeżeli owych kropek nie znajdę tak? Czy jest jakaś inna możliwość jeszcze? Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka |
Strona 14 z 15 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |