Astra Coupé Club

Forum Polskiego Klubu Astry Coupe
Teraz jest 27 kwietnia 2024, o 01:14

Strefa czasowa: UTC + 1


Regulamin działu


Dyskusje na temat SERYJNYCH silników.

  1. Zanim otworzysz nowy wątek użyj szukajki.
  2. Nie wrzucaj linków do aukcji.



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przeładowanie
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 12:33 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Zdarza wam się, że turbo przeładowuje?

Dzisiaj miałem prawie 1.7 bara
Obrazek

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 13:02 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
Zdarza wam się, że turbo przeładowuje?

Dzisiaj miałem prawie 1.7 bara

Może się tak zdarzyć gdy gwałtownie przekroczysz limit map sensora czyli 1,5 Bara doładowania - ECU nadal zwiększa żądanie ciśnienia ale jednocześnie przymyka przepustnicę żeby ograniczyć ilość powietrza. Jaki masz actuator i jak mocno skręcony, jaki program?

Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 13:09 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
DAN napisał(a):
Dzisiaj miałem prawie 1.7 bara

Lobuziak napisał(a):
Może się tak zdarzyć gdy gwałtownie przekroczysz limit map sensora czyli 1,5 Bara doładowania

tzn???jak się za mocno butuje???

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 13:39 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
ryba1 napisał(a):
DAN napisał(a):
Dzisiaj miałem prawie 1.7 bara

Lobuziak napisał(a):
Może się tak zdarzyć gdy gwałtownie przekroczysz limit map sensora czyli 1,5 Bara doładowania

tzn???jak się za mocno butuje???

Tak ale np gdy jest gorąco i powietrze rzadsze potrzeba większego ciśnienia żeby silnik dostał tę samą ilość powietrza i jest blisko limitu. Wszystko zależy od programu jak również siły napięcia sprężyny actuatora. Jak by były logi to można by wymyślać dokładnie jaka przyczyna była w danym przypadku.

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 13:55 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
czyli na seryjnym icku tak się robi na większym byłby spokój???

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 14:23 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Lobuziak napisał(a):
Jaki masz actuator i jak mocno skręcony, jaki program?

Turbo LEH, Actuator LEH ustawiony seryjnie. Program to stage 1, ale pod turbo LET niestety. Poza tym wydech przelotowy, więc turbo może się szybciej wkręcać.

ryba1 napisał(a):
tzn???jak się za mocno butuje???

Stało się to na trójce z pedałem gazu wciśniętym trochę ponad połowę. Jakoś specjalnie ciepło nie było.

U mnie przy pełnym bucie mam generalnie mniejsze doładowanie niż na częściowym obciążeniu.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 16:17 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
zaciera sie albo lapka od zaworu WG( dosc czesta przypadlosc) albo gruszka moze tez byc lekko zatarta/skorodowana. PRzeladowywac nie powinno. Chwilowy overbost jest zaraz tlumiony przez ECM.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 19:56 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwietnia 2008, o 10:34
Lokalizacja: Gliwice
Imię: Seba
Silnik: Z20LET
mozna to przesmarowac, odkrecajac DP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, o 22:22 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Cytuj:
mozna to przesmarowac, odkrecajac DP

Tylko czym? Smar w tym miejscu długo nie wytrzyma.

Pierwszy raz mi się tak stało. Chciałem powtórzyć, ale mi się nie udało.
Pytanie czy wam się zdarzyło?

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, o 06:45 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
wpierw odrdzewiaczem popsikac i rozruszac tak by juz plynnie chodzilo. W zasadzie to powinno juz wystarczyc ale jak zapodasz jeszcze smarem miedzianym w spray'u to powinno cos tam go zostac mimo ze tam wysokie temp są. To jest w zasadzie polaczenie gdzie wystarczy z ebedzie dobrze spasowane. PRzyczyną takiego zapiekania sie jest w wiekszosci przypadkow wilgoć- myjemy auta, jezdzimy w deszczu a przede wszystkim usytuowanie turbiny. Jako ciekawostke dodam ze jesli gruszka jest ustawiona ciegnem w dół to nie koroduje ona a jak w gore to lubi sobie podkorodowac po latach. Zeby bylo smiesznie np w fordach kuga bylo sporo problemow z suszarka bo dosc czesto na tym ciegnie robil sie luz i mamay przedmuchy. PRzedmuchy moze i nie bylyby takie zle ale dzwieki jakie wystepuja przypominaja gwizd czajnika wiec wnerwia niesamowicie.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, o 13:02 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
Dzisiaj dobiłem do 1,85.
Obrazek
Tym razem na czwórce, ale gaz chyba nawet do połowy nie był wciśnięty.
Jak specjalnie chce tak zrobić to się nigdy nie udaje.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, o 13:11 
Offline
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2006, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: Z20LET
DAN napisał(a):
Dzisiaj dobiłem do 1,85.
Obrazek
Tym razem na czwórce, ale gaz chyba nawet do połowy nie był wciśnięty.
Jak specjalnie chce tak zrobić to się nigdy nie udaje.

Polecam pojeżdżenie z interfejsem (np. op-com) może będzie widać co się dzieje niedobrego nawet bez przeładowania ... a może uda Ci się uchwycić ten moment...
Interfejsik nie kosztuje dużo a może się przydać, logi nie zajmują dużo miejsca więc będzie przynajmniej historyczny zapis kondycji auta.

Pozdrawiam
Lobuziak

_________________
2.0T ~300KM 460NM VXRTurbo Court'sFMIC El-tec(Downpipe3"+Exchaust2,5"+TopHat2,5"+PowerPipe+1.9CDTIAirboxPipe) IntakeCerMetCoated ForgeDV+Actuator BastuckFlywheel HelixClutch TaroxF2000 FerodoDS2500 Court'sBraidedBrakeHoses MotulRBF660 KWV3 YokoAD08 WhitelineRARB+FARB PolyBushes VibraTechnicsEngineMounts QuaifeATBLSD WalbroGss342 NGKBKR7EIX OilRestrictorBolt ThermalGasket AlloyPulley


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, o 20:19 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lutego 2007, o 19:05
Lokalizacja: Goleniów
Imię: Paweł
Silnik: inny
wysoki bieg i gaz do oporu startujac z dolnych rejestrów obrotowych. Jak wtedy wystepuje to przeladowanie to przyczyna jest to co bylo pisane.

_________________
SHARAN 1.9 TDI AUY++++ i GOLF 1.9TDI ASZ+ by TUNE UP
Dianostyka OPEL i VAG -wszystkie modele wlacznie z najnowszymi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, o 20:47 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sierpnia 2005, o 11:03
Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
Silnik: Z20LET
wesol napisał(a):
wysoki bieg i gaz do oporu startujac z dolnych rejestrów obrotowych. Jak wtedy wystepuje to przeladowanie to przyczyna jest to co bylo pisane.

No właśnie przy pełnym bucie nigdy nie przekracza 1,4.
To się zdarza tylko na półgazie - 1/2 do 3/4 wciśnięcia pedału i w niższych partiach obrotów 2000 - 3000.

_________________
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, o 20:57 
Offline
Forum Admin
Forum Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwietnia 2007, o 20:13
Lokalizacja: CGD/SB
Imię: Krzysiek
Silnik: Z20LET
Aktualny samochód: BMW X5
DAN coś mocno Ci przeładowuje.1.8 bara to dmucha na 450KM ;)

_________________
https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522/

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Regulamin Forum Astra Coupe Club
Created by Titleist & Coube    Managed by Astra Coupe Club Team
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL